• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter met totaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

deheugden

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2006
ik heb een excel sheet met 5 kolommen.boven deze kolommen heb ik een filter geplaatst die 4 keuzes heeft.is het mogelijk om na het toepassen van de fiklter ook een totaal te realiseren per kolom op de toegepaste filter?dus als ik een filter toepas met de waarde failed,dat onder aan de kolom waar ik de filter op toepas het aantal faileds te zien is?

Dat kan met de SUBTOTAAL functie. Probeer maar eens wat uit, info staat in de helpfiles.

Wigi

ok.thanks.ik probeer het.maar hoe zorg ik er dan voor dat de autosum pas uitgevoerd word wanener de filter gebruikt word??

=subtotal(3; en dan de range) werkt idd zonder problemen,maar dan voor alles.ik vraag mij af of het mogelijk is om deze beschikbaar te maken vanaf het moment dat de filter toegepast word

Laatst bewerkt:
Is het een probleem dat dat altijd wordt berekend, du sook als er niet gefilterd wordt?

Indien ja, dan kan je met wat extra SUBTOTAAL functies misschien bepalen of er iets gefilterd wordt of niet. Tel het aantal rijen, 1 keer met ontzichtbare rijen, 1 keer zonder. Indien die 2 gelijk zijn, weet je dat er niets gefilterd wordt en zet je "" of iets dergelijks.

Wigi

ik heb gewoon mijn eisen aangepast; het totale overzicht van VOOR de filtering is ook interessant om in de sheet te hebben :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan