• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter neemt niet alle getallen mee

Status
Niet open voor verdere reacties.

stevenruiter

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2011
Hallo,

Ik gebruik het filter om te controleren of alle nummers goed in autocad gekomen zijn, deze heb ik handmatig ingevoerd. Weet dat ik de lijst ook over kan zetten, maar dat doet niet ter zake..:-)

Mijn vraag is.. Ik zie tijdens mijn nacontrole dat er nog een aantal nummers open staan.
Wanneer ik het filter uitzet blijkt dat het nummer er wel instaat.
tEr verduidelijking. Heb een set nummer beginnend met 25, dus 25001, 25002, 25341..etc.
Het filter neemt nu bv 25002 niet mee. Hoe kan dit? Ogenschijnlijk is er geen verschil in opmaak..

Iemand een oplossing of een idee?

Groeten Steven..enneueeh alvast bedankt. Enne heb je dit weekend niks te doen en heb je zin in feest en bier. De sneekweek brengt altijd plezier:p

denk niet dat het is. heb net alles uitgelijnd en via vervangen de spatie's eruit gehaald. Maar hou het zelfde probleem.

Bedankt alvast trouwens

Laatst bewerkt:
steven,

plaats het bestand eens als bijlage...

Hi Steven,

Je kan geen getallen opzoeken met wild cards, dus volgens mij is het wel degelijk een verschil in opmaak tussen tekst en getallen.

Maar met een voorbeeldje komen we er wel uit.

Joske

Steven,

Je eerste kolom is een mengelmoes van getallen en tekst.

Plaats even volgende formule in een lege kolom :
Code:
=TEKST(A1;"0")

daarna deze kolom kopiëren en plakken speciaal waarden.

Dan zal je probleem opgelost zijn

Joske

Een gedeelte van uw getallen zijn genoteerd als tekst.
Dat kun je aanpassen door het volgende:
Zet in een willekeurige cel een 1
Copiëer deze 1
Selecteer dan kolom A
Nu via Plakken Speciaal Vermenigvuldigen
Nu zijn alle getallen ook getallen in kolom A

Succes

Just te laat!

He,

dat is het dus. Dat de invoer als getal en als tekst ingevoerd is. En dat Joske linksom gaat en cobbe rechtsom..;-)
Maar hoe zijn jullie daar achter gekomen. Waar kun je dat zien? Of is het een stuk ervaring?

Mag ik jullie bedanken!

Steven

Laatst bewerkt:
Hi Steven,

Het is een veel voorkomend probleem, dus dat is een van de eerste dingen waar ik ga naar kijken. Je kan het meestal ook zien aan de uitlijning van tekst vs getallen. Soms kan je ook zien dat bij tekst er links bovenaan in de cel een groen blokje staat.

Gr,

Joske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan