Filter nieuwe records toevoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter iegje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iegje

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Daar ben ik weer met een nieuwe vraag.

Ik wil graag een formulier openen met alleen het juiste record erin. Dus dat niet door de records gescrold kan worden d.m.v. muiswiel of pageUp/page down.

Voor zover ik begrepen heb moet ik een filter instellen waarbij je de eigenschap nieuwe records toevoegen uitzet. Alleen heb ik geen idee hoe ik dit in kan stellen.

Wie kan mij hier bij helpen?

Ik snap je vraag niet helemaal, want je hebt het over twee verschillende dingen. Op een formulier kun je instellen of je records mag toevoegen of niet. Dat doe je op het tabblad <Gegevens> van het formulier, waar je de eigenschap <Toevoegen toestaan> op Nee zet.

Maar je wilt ook iets anders blijkbaar, want je wilt een formulier openen met slechts één record. En dat doe je met een filter, dat je onder de knop zet waarmee je het formulier opent.

Het eerste gedeelte is me gelukt :D

Wat ik eigenlijk wil in het formulier is dat er niet door de records gebladerd kan worden d.m.v. het scrollwiel of met de pageUp/pageDown knoppen.

http://www.lebans.com/mousewheelonoff.htm heb ik al geprobeerd maar die krijg ik niet werkend, en bovendien blijven dan de knoppen pageUp/pageDown nog werken.

Je geeft nog steeds niet aan wat je wilt doen... Blijkbaar heb je een subformulier met meerdere records, en wil je niet dat de gebruikers daar doorheen bladeren?

Ik ben bezig met een database voor portfolio's. Het is de bedoeling wanneer het formulier personalia geopend wordt de gebruikers niet door de records kunnen bladeren. Als ze dit wel kunnen, kunnen ze de personalia en andere gegevens van hun collega's bekijken. Daarom wil ik graag dat er niet door de records gebladerd kan worden.

De bedoeling is dat de gebruiker alleen bij zijn eigen gegevens kan komen, hiervoor moet nog een inlogscherm komen. Dit is nu nog niet aanwezig.

Ik hoop dat het nu duidelijk is want ik weet niet goed hoe ik het anders omschrijven moet.

Bekijk bijlage portfolio.zip

Ik gebruik, zonder inlogscherm, deze constructie bij een aantal formulieren:

Code:
Private Sub Form_Load()
    strSQL = "SELECT * FROM tGebeurtenis WHERE [User]='" & Environ("Username") & "'"
    Me.Form.RecordSource = strSQL
    Me.Form.Requery
End Sub

Ik sla de usernaam dus op in de tabel, en open de recordset van die gebruiker bij het laden van het formulier.

Bedankt.
Ik sluit deze vraag af, als ik met de beveiliging begin open ik wel een nieuwe vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan