• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter op 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob91

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Hallo,

Ik heb een groot sheet met 6 kolommen met getallen;
Nu wil ik alle rijen verwijderen , waarbij de waarde in cel C nul is én in rij E nul is.
Welke methode moet ik daarvoor gebruiken? :confused:

Rob

Beste Rob,

Hierbij hetgeen xlcoach in één woord wilde uitleggen :p

Bij de NL versie Excel 2003 en eerder:
Ga in de tabel staan en klik op:
Data > Filter > AutoFilter.
Alle kolommen hebben nu een vierkantje met een driehoekje erin. Klik in kolom C erop en kies 0. Klik dan op het vierkantje van kolom E en kies ook 0.
Selecteer alle rijen en kies Bewerken > Rij verwijderen.
Klaar.

Richard

Volgens mij klopt deze oplossing niet, want als ik kolom c selecteer en daar alle nullen eruit filter kunnen daar ook regels bij zitten waarbij kolom e niet nul is.

de cellen op dezelfde regel moeten beide nul zijn.

Rob

de cellen op dezelfde regel moeten beide nul zijn.

Je kan ook een extra kolom gebruiken, met daarin een EN functie om te checken of beide 0 zijn. En dan daarop filteren. Op 2 kolommen filteren is wel iets sneller.

Vaak gebruik ik trouwens een uitgebreide filter. Dit is analoog, maar laat je toe ergens in een bereik de nodige voorwaarden per kolom op te stellen. En dan op die criteria filteren. De stap naar de performante database functies (DBSOM, DBAANTAL, ...) is dan ook kleiner.

Wigi

Daarom zeg ik ook dat je eerst kolom C moet filteren en daarna kolom E!!! Goed lezen.
Overigens maakt de volgorde van filteren niet uit. Het resultaat is hetzelfde.

Richard

Wigi,

Ik was er intussen zelf ook achter dat het via een geneste als- functie in een hulpkolom kon en dan filteren.

bedankt voor je antwoord.:thumb:

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan