• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter over regels XLS

Status
Niet open voor verdere reacties.

oogstweg 2

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Ik kan een filter over een kolom plaatsen, maar kan dat ook over een regel?
Dus niet van boven naar beneden, maar van links naar rechts?

Nee. En dat is ook wel logisch want dan steekt jouw tabel verkeerd in elkaar. Maar je bent natuurlijk altijd vrij om een voorbeeldje te plaatsen over hoe je het voor ogen hebt. Als er unieke waarden in de rijen staan kan het dmv VBA wel maar dan staat denk ik jouw tabel nog steeds "verkeerd om".

Ik weet niet of mijn tabel verkeerd in elkaar zit...
Gezien het aantal regels en het aantal kolommen heb ik hem express gedraaid, anders krijg ik hem niet makkelijk op het scherm.

Bijgaande afbeelding is niet volledig, maar geeft een beeld van mijn vraag.
Knipsel.JPG

Ik zou graag willen filteren op een kolom actief of vervallen is.

Ik kan mijn probleem natuurlijk oplossen door gebruik te maken van voorwaardelijke opmaak, maar een filter leek me handiger. Maar als het niet kan, dan kan het niet.

Plaatjes zijn voor een Photoshop forum! Uit dit plaatje kan ik bijzonder weinig opmaken met wat het met jouw vraag te maken heeft.

Sorry hoor! Het was niet mijn bedoeling je te beledigen!

Het lijkt me niet zo ingewikkeld wat mijn bedoeling is. Ik wil geen filter over een kolom, maar over een regel.
Dus ik wil kolommen automatisch verbergen/tonen op basis van een waarde in een regel. Van links naar rechts.
De gewone filter verbergt/toont automatisch regels op basis van een waarde in een kolom. Van boven naar onder.
Daarom het plaatje als illustratie van mijn bedoeling, een excel geeft niet meer informatie.

Maar je hebt je antwoord al gegeven, jij denkt dat het niet mogelijk is.
Ik ben het ook nooit tegen gekomen, maar omdat ik niet alles weet dacht ik het hier te kunnen vragen.
VBA is overigens voor mij geen oplossing.

Mij beledig je niet zo snel. Jouw plaatje geeft totaal niet aan wat de bedoeling is. In rij 6 staan twee kolomkoppen in welke kolommen deze staan? Verder zijn er een een aantal rijen gefilterd. Waarop? Dit is er toch totaal niet uit op te maken? Ja dus zonder voorbeeldje in Excel is er moeilijk wat op te verzinnen.

Zoals eerder voorgesteld de tabel omdraaien. Let wel het is een matrixformule die de tabel even omdraait.

Bijlagen

Omdraaien is geen optie zoals ik al aangaf.
Evenwel bedankt voor je tijd.

Het is dus blijkbaar niet mogelijk in Excel een filter te gebruiken over de regels in plaats van de kolommen.:(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan