• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter probleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie36

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Hallo,

In het voorbeeld heb ik een filter in een tabel. Als je bijvoorbeeld op sjaak gaat staan en dan op de filter knop druk krijg je alle rijen met sjaak. Met de andere knop wis je het filter weer.
Helaas doet hij het niet, ik heb geen idee waarom. Misschien ziet iemand wat ik fout doe.

Mvg
Ab

Bijlagen

Volgens mij heb je hier genoeg aan:
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    ActiveSheet.ListObjects("Tabel1").Range.AutoFilter Field:=1, Criteria1:=ActiveCell.Value
End Sub

Private Sub CommandButton2_Click()
    On Error Resume Next
    ActiveSheet.ShowAllData
End Sub

Bedankt voor de snelle reactie, deze doet wat ik wil. Ook voor mij als leek grotendeels te ontcijferen wat er globaal gebeurt.

Kan ook:
iI.p.v. "on error resume next"
Code:
if activesheet.filtermode then activesheet.showalldata

Ik heb in de eerste regel in het orginele bestand formules staan. Deze regel heb ik op verbergen staan, deze word weer getoont na klikken op wis filter.
Is dit nog op een of andere manier te voorkomen en dat regel 1 altijd op regel 1 blijft staan en verborgen blijft wat je ook filtert of sorteert?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
    On Error Resume Next
    ActiveSheet.ShowAllData
    Rows("5:5").Hidden = True
End Sub

Sylvester, bedankt. Ik zat helemaal verkeerd te zoeken op google, ik zat steeds te zoeken op verbergen van een rij in een tabel.

Helemaal geweldig dit forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan