ik heb een formulier waarbij ik graag dmv een keuzelijstje (een combobox) een aantal spelers zou willen filteren en zo gemakkelijker in de praktijk gegevens voor een bepaalde groep spelers (of voor bepaalde spelers van die groep) kan ingeven.
De tabellen zijn als volgt gelinkt met elkaar:
- je hebt een tabel met spelers (primary key = spelerID)
- je hebt een tabel met groepen (primary key = groepID)
- je hebt een tabel die beide bovenstaande tabellen met elkaar linkt, met name spelersgroepen. (dit omdat een speler tot meerdere groepen kan behoren)(primary key = spelergroepID)
Het formulier is er eentje met spelersgegevens op, met daarbij nog een subformulier van testgegevens. De combobox is al gemaakt, waaruit ik de groepen kan kiezen.
Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik enkel die spelers te zien krijg waarvan ik de groep gekozen had? Ik dacht aan iets als het volgende, maar blijkbaar zit er toch ergens een foutje in (kan het veld GroepID niet vinden).
De tabellen zijn als volgt gelinkt met elkaar:
- je hebt een tabel met spelers (primary key = spelerID)
- je hebt een tabel met groepen (primary key = groepID)
- je hebt een tabel die beide bovenstaande tabellen met elkaar linkt, met name spelersgroepen. (dit omdat een speler tot meerdere groepen kan behoren)(primary key = spelergroepID)
Het formulier is er eentje met spelersgegevens op, met daarbij nog een subformulier van testgegevens. De combobox is al gemaakt, waaruit ik de groepen kan kiezen.
Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik enkel die spelers te zien krijg waarvan ik de groep gekozen had? Ik dacht aan iets als het volgende, maar blijkbaar zit er toch ergens een foutje in (kan het veld GroepID niet vinden).
Code:
Private Sub cboKiesgroep_AfterUpdate()
Dim stDocname As String
Dim stLinkcriteria As String
stDocname = "frmSpeler"
stLinkcriteria = "[GroepID]=" & Str(Me![GroepID])
DoCmd.OpenForm stDocname, , , stLinkcriteria
End Sub