• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filter toepassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

susanthuis

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Hallo Helpmij-ers,

In een bestand heb ik een filter staan op 40 kolommen. Onderaan de kolom heb ik een sommatie staan. Zodra ik iets aanfilter, kan ik de sommatie niet meer zien. Kunnen jullie aangeven waardoor dat komt? Als ik de laatste regel sta, kan ik trouwens wel net zolang doorklikken totdat ik de sommatie weer kan zien. Maar dat verdwijnt weer zodra ik een ander kolom aanfilter.

Groet,

Susan

Hallo Susan,

In principe is dit best logisch.

je filtert nl neit alleen de kolom maar ook de sommatie in die kolom. deze wordt dus meegezogen in de filtrering.

Je zou de sommatie ergens buiten de kolom neer kunnen zetten (bijvoorbeeld boven de filter ipv er onder).

gr Bart

De filter is steeds exlusief de sommatie. Als ik de filter activeer, pakt het de sommatie ook mee.

Je zou een lege rij kunnen laten tussen de tabel en de sommaties.

Of zelf expliciet met de muis aangeven wat het bereik is voor de autofilter.

Wigi

Kun je een voorbeeld documentje uploaden.

let erop dat er geen gevoelige informatie instaat.

gr Bart

Wat je ook zou kunnen doen is de sommatie (of bijv. Subtotaal,9) boven de autofilter zetten. Zeker met lange lijsten werkt dit erg handig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan