Filter toepassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JDR001

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2011
Weet iemand hoe ik een filter in een formulier bij het openen van het formulier automatisch kan activeren. De filter werkt opzich wel maar alleen moet deze handmatig worden geactiveerd. Weet iemand of er een optie is om dit automatisch te laten verlopen.
Bedankt.

Die vraag snap ik niet helemaal; je hebt blijkbaar een formulier dat je op een tabel of query hebt gebaseerd, want anders valt er niks te filteren. maar dan? Als ik een filter op een formulier inbouw, bij voorbeeld d.m.v. keuzelijsten, dan zijn die (logischerwijs) niet geactiveerd. Want eerlijk gezegd zie ik daar het nut niet van in. Dus je opent een formulier, bekijkt dan of je iets wilt fiteren of niet, en past dan het filter toe.
Als je de lijst standaard al gefilterd wilt hebben, waarom doe je dat dan niet in de Rijbron, door de query aan te passen?

Ik heb in Access 2010 een tabel met projecten, deze kunnen een status hebben namelijk :in werking en afgerond. Ik wil een navigatieformulier maken waarbij ik twee tabbladen heb met actuele projecten (status "in werking" gefiltert) en historische projecten (status "afgerond"). Ik heb twee formulieren hiervoor gemaakt waarbij ik deze bij de eerste een filter voor de status "inwerking" wil hebben en een formulier "afgerond". Deze twee formulieren wil ik vervolgens in het navigatievenster zetten. Het probleem is dat als ik in het navigatieformulier de twee formulieren open ik handmatig de filter moet activeren (filter heb ik toegevoegd met formulierfilter). Ik wil dat bij de twee formulieren het filter bij het openen in het navigatieformulier automatischwordt geactiveerd. Weet iemand hier een oplossing voor. Als er iemand een andere manier heeft hoor ik het ook graag.
Alvast bedankt.

zoals ik al zei geen filter, maar een formulierselectie. Zo te zien heb je twee formulieren die je niet hoeft te filteren, maar die standaard een eigen deel van de tabel laten zien: inwerking en afgerond. Die formulieren heb je blijkbaar al werkend, dus in mijn optiek houdt dat in dat de filtering daar prima werkt. Alleen vermoed ik dat je in de bron van het formulier niet filtert. En dus in beide formulieren alle records ziet. En da's natuurlijk niet handig. Pas dus per formulier de query aan, en filter op de juiste veldwaarde. Je zegt niet of je een keuzelijst of een checkbox gebruikt voor In werking/Afgerond, dus daar kan ik verder niks over zeggen.

De formulieren (gegevensbladen) heb ik nog niet gefilterd gekregen. Ik heb er al wel een filter op(deze werkt goed), maar deze moet ik handmatig activeren. Deze wil ik bij het openen van het gegevensblad geactiveerd hebben. Ik heb op google gezocht en kwam de functie FilterOn in de eigenschappenvenster. Deze dient op "Ja" te staan, maar deze staat bij mij helemaal niet in de eigenschappenvenster. Ik gebruik Access 2010. Weet iemand waar ik de filteron eigenschap moet instellen.
Bijvoorbaat dank

Ik snap niet hoe je wel een filter kunt maken, maar geen criterium in een Rijbron (query) van een formulier... Hoe ziet dat filter er dan uit?

Ik heb van de tabel een gegevensblad gemaakt. Vervolgens heb ik bij de formulierfilter (in het lint tabblad start) een filter gemaakt.

Dat zei je in je vorige post al... mijn vraag was: hoe ziet dat filter er uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan