Hallo,
Ik heb een probleem met een invoervak dat niet wil werken zoals ik het wil.
Ik heb een form frmCompond_Prescreen met een veld Plate.
De tabel bestaat uit 480 records waarvan 80 met een waarde in het veld Plate van 1q1; 80 met waarde 1q2; 80 met 1q3; 80 met 1q4; 80 met 2q1 en de laatste 80 met 1q2.
Van deze tabel heb ik een selectieqry gemaakt met als naam qryQuadrant_PreScreen
waarbij alleen de records van het veld Plate worden getoond en gegroupeerd zodat ik alleen de 6 desbetreffende namen krijg.
Ik wil een invoervak dat de 6 afzonderlijke Plate records toon en wanneer ik er 1 selecteer dan automatisch deze filtert.
Ik heb een invoervak met keuzelijst "cboFilter" op het form staan met als Row Source
SELECT qryQuadrant_PreScreen.Plate FROM qryQuadrant_PreScreen;
Ik heb hierbij een After Update gebeurtenis om de filter uit te voeren:
Private Sub cboFilter_AfterUpdate()
Me.Filter = "[Plate] Like Forms!frmCompound_PreScreen!cboFilter"
Me.FilterOn = True
End Sub
Ook heb ik een knop om de filter ongedaan te maken
Private Sub btnShowAll_Click()
Me.FilterOn = False
Me.cboFilter = ""
End Sub
Deze werkt prima
Wanneer ik dan het invoervak uit probeer wordt er de eerste maal juist gefilterd maar wil ik onmiddellijk een tweede keer filteren dan lukt dit niet ook niet na de filter af te zetten met de knop.
Wat doe ik verkeerd
Ik zit hier al menige uren op te zoeken en vindt nergens een duidend antwoord op mijn probleem:-(
alvast bedankt
Pieter
De file is bij de link te vinden was met 1.7MB blijkbaar te groot om hier te posten????
http://users.ugent.be/~pcallebe/Probleem/Probleem.zip
Ik heb een probleem met een invoervak dat niet wil werken zoals ik het wil.
Ik heb een form frmCompond_Prescreen met een veld Plate.
De tabel bestaat uit 480 records waarvan 80 met een waarde in het veld Plate van 1q1; 80 met waarde 1q2; 80 met 1q3; 80 met 1q4; 80 met 2q1 en de laatste 80 met 1q2.
Van deze tabel heb ik een selectieqry gemaakt met als naam qryQuadrant_PreScreen
waarbij alleen de records van het veld Plate worden getoond en gegroupeerd zodat ik alleen de 6 desbetreffende namen krijg.
Ik wil een invoervak dat de 6 afzonderlijke Plate records toon en wanneer ik er 1 selecteer dan automatisch deze filtert.
Ik heb een invoervak met keuzelijst "cboFilter" op het form staan met als Row Source
SELECT qryQuadrant_PreScreen.Plate FROM qryQuadrant_PreScreen;
Ik heb hierbij een After Update gebeurtenis om de filter uit te voeren:
Private Sub cboFilter_AfterUpdate()
Me.Filter = "[Plate] Like Forms!frmCompound_PreScreen!cboFilter"
Me.FilterOn = True
End Sub
Ook heb ik een knop om de filter ongedaan te maken
Private Sub btnShowAll_Click()
Me.FilterOn = False
Me.cboFilter = ""
End Sub
Deze werkt prima
Wanneer ik dan het invoervak uit probeer wordt er de eerste maal juist gefilterd maar wil ik onmiddellijk een tweede keer filteren dan lukt dit niet ook niet na de filter af te zetten met de knop.
Wat doe ik verkeerd
Ik zit hier al menige uren op te zoeken en vindt nergens een duidend antwoord op mijn probleem:-(
alvast bedankt
Pieter
De file is bij de link te vinden was met 1.7MB blijkbaar te groot om hier te posten????
http://users.ugent.be/~pcallebe/Probleem/Probleem.zip