Filter via Keuzelijst met invoervak

• Onderwerp starter Onderwerp starter PieCa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PieCa

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Hallo,
Ik heb een probleem met een invoervak dat niet wil werken zoals ik het wil.

Ik heb een form frmCompond_Prescreen met een veld Plate.
De tabel bestaat uit 480 records waarvan 80 met een waarde in het veld Plate van 1q1; 80 met waarde 1q2; 80 met 1q3; 80 met 1q4; 80 met 2q1 en de laatste 80 met 1q2.
Van deze tabel heb ik een selectieqry gemaakt met als naam qryQuadrant_PreScreen
waarbij alleen de records van het veld Plate worden getoond en gegroupeerd zodat ik alleen de 6 desbetreffende namen krijg.

Ik wil een invoervak dat de 6 afzonderlijke Plate records toon en wanneer ik er 1 selecteer dan automatisch deze filtert.

Ik heb een invoervak met keuzelijst "cboFilter" op het form staan met als Row Source
SELECT qryQuadrant_PreScreen.Plate FROM qryQuadrant_PreScreen;

Ik heb hierbij een After Update gebeurtenis om de filter uit te voeren:
Private Sub cboFilter_AfterUpdate()
Me.Filter = "[Plate] Like Forms!frmCompound_PreScreen!cboFilter"
Me.FilterOn = True
End Sub

Ook heb ik een knop om de filter ongedaan te maken

Private Sub btnShowAll_Click()

Me.FilterOn = False
Me.cboFilter = ""

End Sub
Deze werkt prima

Wanneer ik dan het invoervak uit probeer wordt er de eerste maal juist gefilterd maar wil ik onmiddellijk een tweede keer filteren dan lukt dit niet ook niet na de filter af te zetten met de knop.

Wat doe ik verkeerd
Ik zit hier al menige uren op te zoeken en vindt nergens een duidend antwoord op mijn probleem:-(

alvast bedankt

Pieter

De file is bij de link te vinden was met 1.7MB blijkbaar te groot om hier te posten????
http://users.ugent.be/~pcallebe/Probleem/Probleem.zip

Als je 'm kan posten als 2003 db, dan werp ik er een blik op!

Beste Michel,

Vervang Probleem door Probleem2003 en dit zou nu moeten lukken.

Groeten,
pieter

Tis vervelend om te moeten zeggen, maar ik kan het probleem niet reproduceren... In 2003 werkt 't dus prima! Je kunt zonder meer switchen tussen de recordsets, en alles wordt keurig vertoond. Het enige dat je missschien nog moet aanpassen op de knop btnShowAll is het volgende:

Code:
Private Sub btnShowAll_Click()

Me.FilterOn = False
    Me.cboFilter = ""
[B]    Me.Requery[/B]
End Sub

Tja dat is pas vervelend.
Toch bedankt om een kijkje te nemen.
Is er een alternatieve manier die ik kan proberen om hetzelfde resultaat te krijgen?

Ik zal dit probleem toch eens melden aan de developers denk ik, mss weten zij raad.

Pieter

Kijk eens wat mijn versie bij jou doet?
(overigens krijg ik 'm klein genoeg ;) )

Bijlagen

Dag michel,

Probleem blijft hetzelfde. de eerste maal filtert hij goed en zet ik de filter af dan filtert hij dezelfde records terug als de eerste maal ook al kies ik een andere optie????
Sluit ik het frm en open het terug dan kan ik wel de 1ste maal anders filteren en daarna terug hetzelfde probleem.

Zou dit een fout in access 2007 zijn?

groeten,
Pieter

2de keuzelijst om te filteren

Dag michel,

Ik heb nu 1 keuzelijst om te filteren
Nu wil ik hier nog een tweede bij plaatsen om extra te filteren.
Waarbij de Row_col records worden aangesproken.
Wanneer ik filter in de keuzelijst op plate dan krijg ik altijd 80 records (in feite een weergave van een vaste vorm met kolommen 1-12 en rijen A-H)
Nu wil ik dat deze tweede keuzelijst de desbetreffende 80 waarden van Ropw_col toont en als ik op 1 filter dat deze ook getoond wordt.
Ik ben eringeslaagd om de waarden te tonen in de 2de keuzelijst maar niet om de filter correct te activeren>

Is dit mogelijk?
En hoe zou ik dit moeten doen?
Ik heb nu een code in de after update van de eerste keuzelijst om de waarde te tonen in de 2de keuzelijst

groeten
Pieter

Ik had juist hetzelfde aan de hand met mijn databank..

in 2003 ging het goed, 2007 liep vast ...

Bleek een instellingsprobleempje te zijn in 2007.
Als je naar de start knop gaat en naar opties van access, vertrouwenscentrum.
Je kan daar je databank 'vertrouwen', kies gewoon de folder waar je databank instaat, klik op toevoegen en klaar is kees

mijn probleem was zo opgelost ...

Hoop dat het bij jou ook zo is!
Veel succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan