filter voor lege documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dinoshop

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
wat zoek ik, nou een filter die kijkt in een database welke nog leeg zijn
heb dus een formulier met daarin project nr zodra ik er op klik opent hij een ander formulier op dit nummer .
zodra dat is gebeurd kan ik daar dus dingen invullen
nu zou ik graag al weten voordat ik een nummer aanklik welke nog niet ingevuld zijn

hoop dat dit begrijpelijk is .

Dat lijkt mij niet zo moeilijk. Ik vermoed dat je een keuzelijst gebruikt om de projecten te selecteren. In die keuzelijst kun je simpel filteren op projecten die leeg zijn of niet. In de recordbron zet je dan je tabel Projecten en je tabel Projectgegevens (of hoe die ook mag heten) en met een Outer Join zorg je dat alle projecten te zien zijn, en de gekoppelde ProjectGegevens. Als je daar dan een Totalen query van maakt, en het sleutelveld uit ProjectGegevens gebruikt met de functie Aantal, dan zie je voor alle projecten met minstens één deelrecord een getal >0, en de niet gebruikte projecten hebben 0. Dus daar kun je dan simpel op filteren. Dat veld kun je uiteraard ook laten zien in de keuzelijst.

De tabel tblProjecten ontbreekt in je voorbeeld, dus het formulier werkt niet echt jofel. Ook zit er maar één formulier in, dus dit
heb dus een formulier met daarin project nr zodra ik er op klik opent hij een ander formulier op dit nummer .
werkt ook niet.

Heb ik trouwens wat versies gemist? Hij gaat ineens van v11 naar v74 :). Maar hier volgens mij wat je bedoelt. Ik heb wat velden uit je tabel gegooid (geen berekende velden in een tabel als dat niet nodig is) en de berekeningen in een query gezet. Die hangt nu onder het formulier. (totaal)Berekeningen in een voettekst werken namelijk niet op een niet-opgeslagen query. Nu dus wel. Ook moest de opmaak van de velden worden aangepast, want als je uren uitrekent heb je geen datum/tijd meer, maar gewoon getallen.
Als bonus werkt het filter (cboPro0jectNr) nu ook.

Bijlagen

lege document

octa nog even terug komen op de vraag filter lege documenten
ip.jpg
als ik nu op de formulier id klik komt volgende formulier (planning) voor
zoals je ziet is deze leeg.
kan het zo worden gemaakt dat id kleur groen is leeg en rood is gevuld .
zo dat ik meteen kan zien welke projecten ik nog moet vullen
zo ja wat is dan de code.
zo nee misschien hebben jullie een idee hoe ik zoiets moet maken dat het wel zichtbaar is

Daar heb je geen code voor nodig, dat kun je met <Voorwaardelijke opmaak> doen.

heb jij een voorbeeld
probeer net met expressie maar dat werkt niet'

Volgens mij kun je een VO maken op basis van veldinhoud. Dus je kiest dan <Veldwaarde>, <Niet gelijk aan> en in het waardeveld: "" . Mits het een tekstveld is.

is numeriek

denk aan zo iets
iff form. frmprojectid niet gelijk aan id then id is color red.

dus hij kijkt naar Formulier frmplanning, projectid vergelijk of deze nummer bestaat zo niet id veranderen in rood,

Sowieso nooit een IIF in voorwaardelijke opmaak gebruiken; je kijkt tenslotte al naar een voorwaarde (anders zou het geen voorwaardelijke opmaak heten.

van alles geprobeerd maar werkt niet.
zoek nog wel ff verder

ik heb dit nu gemaakt maar werkt niet ergens in helpmij stel jij zoiets voor als code .
voorwaarde.jpg

Zoals ik al gelijk zei: je hoeft geen expressie te gebruiken.

oke hoe dan wel he
en deze h ad ik dus gevonden in helpmij van jou en daar gaf je aan dat dit de beste oplossing is voor een veld met getal en geen texts
vandaar dacht doe het ook eens zo

id = waarde [tblplanning]![projectid] is null

dit gebruik ik nu formulier projecten = id en planning is projectid .
dus al er in planning een nummer niet word dan id is rood .

werkt allen niet
help

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan