• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter ulla
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ulla

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2006
Hallo,

Stel ik heb een lijst met 5 kolommen, en op 1 kolom wil ik een filter zetten, maar als ik automatische filter gebruik zet hij een filter op elke kolom.

en met uitgebreide filter weet ik niet zo goed wat ik moet doen.

en vraag 2 is, als ik een ovaal rondje neer zet, en klik de rechtermuisknop dan kan ik macro toewijzen, en als ik dat doe dan zegt hij "dit is een ongeldige verwijzing" maar als ik een opdrachtknop neerzet doet hij dat wel.

Kan dit niet met een ovale knop, of doe ik wat fout??

Wie kan mij helpen hiermee??

vr gr Ulla

Autofilter zet altijd een filter boven iedere kolom, dit hoeft toch geen probleem te zijn ?

Wil je op de eerste kolom filteren, gebruik je de eerste kolom en de andere niet.

Abco

Als je de cellen selecteerd die je wilt filteren en vervolgens klikt op data-filter-autofilter, dan heb je enkel op deze gegevens een filter.
Een macro aan een ovaal (of een willekeurige ander figuur) hangen moet gewoon kunnen. Als je een voorbeeld document (gezipped) op het forum plaatst wil ik best ff testen...

jheesterbeek zei:
Als je de cellen selecteerd die je wilt filteren en vervolgens klikt op data-filter-autofilter, dan heb je enkel op deze gegevens een filter.
Een macro aan een ovaal (of een willekeurige ander figuur) hangen moet gewoon kunnen. Als je een voorbeeld document (gezipped) op het forum plaatst wil ik best ff testen...

Oke,

bedankt. kijk maar naar tabblad printlijst daar staat een knop met duolezen di gr3.
daaronder moet de macro "print1a" maar dan geeft hij bij mij een fout.

Ik hoop dat je eruit komt.

gr Ulla

ulla zei:
Oke,

bedankt. kijk maar naar tabblad printlijst daar staat een knop met duolezen di gr3.
daaronder moet de macro "print1a" maar dan geeft hij bij mij een fout.

Ik hoop dat je eruit komt.

gr Ulla

Bijlagen

de melding verwijst naar de hyperlink in je macro.
De koppeling gaat goed, maar je macro is niet correct, de hyperlink kan niet gevonden worden.

jheesterbeek zei:
de melding verwijst naar de hyperlink in je macro.
De koppeling gaat goed, maar je macro is niet correct, de hyperlink kan niet gevonden worden.

Sorry dit snap ik niet erg, wat moet ik nu doen om het op te lossen??

gr Ulla

Voor je eerste vraag om maar één kolom een autofilter te zetten zie de site van :

http://www.contextures.com/xlautofilter03.html

Perhaps you want users to filter only one of the columns in a table.
The following procedure hides the arrows for all columns except column 2.

Sub HideArrows()
'hides all arrows except column 2
Dim c As Range
Dim i As Integer
i = Cells(1, 1).End(xlToRight).Column
Application.ScreenUpdating = False

For Each c In Range(Cells(1, 1), Cells(1, i))
If c.Column <> 2 Then
c.AutoFilter Field:=c.Column, _
Visibledropdown:=False
End If
Next

Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Pierre

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan