Filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkuipers

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2014
Hallo,

ik krijg het niet voor mekaar om in een subformulier met een Query in een tabel alle records te filteren die gelijk zijn aan de op het formulier staande "klantnummer"?
Ik heb geprobeerd met "Where tblOpmerking.klantnummer = me.klantnummer", maar dan krijg ik als ik het hoofdformulier start steeds een popup met de vraag om het klantnummer?
Wat doe ik verkeerd?
De eerste afbeelding is een voorbeeld van het formulier en onderin de subformulieren waarin je ziet dat er twee verschillende klantnummers staan. De tweede afbeelding is de bestaande query.

2016-08-02 (1).png2016-08-02 (2).png

Groetjes en alvast bedankt,

Peter

Ik zie op je afbeelding dat je subformulier niet gekoppeld is aan het hoofdformulier; dat is een simpele oplossing volgens mij, zoals ik ook al in de andere vraag van je schreef. In het Ontwerpvenster van het hoofdformulier moet je dan het subformulier selecteren, en daar de Eigenschappen van openen. Op het tabblad <Gegevens> zie je dan 2 velden staan: <Hoofdvelden koppelen> en <Subvelden koppelen>. Als je in één van de 2 klikt op de knop met 3 puntjes (maakt niet uit welke, je komt toch in hetzelfde venster) kun je de juiste velden aan elkaar koppelen en is je subformulier gekoppeld aan het hoofdformulier.

Overigens, maar dat heeft niks met je vraag te maken, vind ik je tabel (die is voor het subformulier neem ik aan?) [tblOpmerkingen] heel slecht genormaliseerd; je komt met heel wat minder velden toe als je de tabel goed inricht.

Hallo OctaFish,

bedankt voor je reactie. Ik had de subformulieren wel gekoppeld alleen kwam ik door u erachter dat het ene subformulier gekoppeld was met "klantnummer"= uniek, en het andere subformulier met "Naam"= naam van de hond en deze is niet uniek. Hier zat dus de fout.
Nu heb ik nog een ander probleem. Moet ik hier een ander onderwerp voor aanmaken?

Groetjes en nogmaals bedankt,

Peter

Het is altijd verstandig om voor een ander onderwerp een andere vraag te maken. Al as het maar omdat veel helpers ook op het onderwerp van een vraag 'filteren'.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan