• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Filter

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

AlvinJansen

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2010
Hallo, Ik heb een vraag, ik wil een filter toepassen met de filter functie op een bepaald bereik in een sheet. nu lukt het me dat gedeeltelijk met de volgende formule =FILTER(A4:K14;A4:A14=B1)*(E4:K14=B2)
Ik wil de filter-functie gebruiken op basis van twee sleutels en dan wil ik als resultaat zien de gegevens van de rij die zijn gekoppeld aan B1= A3000 en B2 = 1.

Wie weet hier een oplossing voor?

Bijlagen

Zo?
PHP:
=FILTER(A4:K15;AANTAL.ALS(E4:K15;B2)*(A4:A15=B1))

Of:
PHP:
=FILTER(A4:K15;(A4:A15=B1)*(INDEX(E4:K15;;B2))=B2)

Je filter met al deze functies toch gewoon op "patroon"? Het maakt niet uit wat de dag is.

Staat er in je eigen sheet ook getallen of staat er data in E4:K15 die je op wilt zoeken?
En wil je dan die naam i.c.m. met bepaalde dag (Ma/di/wo etc.) opzoeken?

Wat is dus de gewenste uitkomst dus precies voor A3000 en dag=1? Wat wil je EXACT zien?

Waarom geen reactie op de tweede formule?

Je filter met al deze functies toch gewoon op "patroon"? Het maakt niet uit wat de dag is.

Staat er in je eigen sheet ook getallen of staat er data in E4:K15 die je op wilt zoeken?
En wil je dan die naam i.c.m. met bepaalde dag (Ma/di/wo etc.) opzoeken?

Wat is dus de gewenste uitkomst dus precies voor A3000 en dag=1? Wat wil je EXACT zien?
Ja klopt ik wil de naam en een bepaalde dag zien. Dus de waarde in B1 en B2 moeten allebei waar zijn.

Als ik bijvoorbeeld C3000 in B1 en B2 4 dan wil ik alleen onderstaande regel zien
C3000Hans
44​
Eindhoven
0​
2​
0​
4​

Heb je nog iets aangepast aan de opmaak om dit voor elkaar te krijgen? (Nieuwsgierig)

Nee, zoals je ziet staat alles op de standaard eigenschap.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan