filterbutton met meerdere afvragingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arthas

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
14
Hoi,

Ik ben een beetje een newby op acces gebied en VB. Ik ben bezig met een bestand waarin er meerdere kolommen zijn waar info in staat. Ik wil een macro die een filter is en alleen de rijen laat zien als deze voldoen aan bepaalde criteria namelijk:

Kolom AS bevat 3 verschillende type minimum waardes (250, 500 en 750). Kolom AR bevat de feitelijke waardes per klant. Ik wil nu alleen de klanten zien waarbij de feitelijke waarden lager zijn dan de minimum waarde.

Wat ik reeds heb is de volgende formule
Sub HideRows()
On Error Resume Next
With Range("'Unieke records'!AR:AR")
.EntireRow.Hidden = False
For i = 1 To .Rows.Count
If WorksheetFunction.Sum(.Rows(i)) > 250 Then
.Rows(i).EntireRow.Hidden = True
End If
Next i
End With
End Sub

Hiermee filter ik in ieder geval alle feitelijke waardes lager zijn dan 250 maar hij heeft dan geen rekening gehouden met wat de minimale waarde moest zijn (uit kolom AS). Daarbij moet het 1 formule zijn die ook direct de andere voorwaarden meeneemt. Ik denk dat ik wel op de goede weg zit maar ik weet niet hoe ik aan zo'n combinatie formule moet komen.

Kan iemand mij helpen?
 
Verkeerde forum

Dit lijkt op een excel vraag, volgens mij zit je in het verkeerde forum, zou dat kunnen?
 
Ja inderdaad. dit moet een excel vraag zijn. Kan iemand deze vraag verplaatsen of moet ik deze sluiten en een nieuwe maken?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan