• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filteren; 2 kolommen laten vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

marloes72

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2007
Mijn ouders hielden altijd samen de kerkadminstratie bij. Mijn vader is onlangs overleden. En nu help ik mijn moeder hierbij. Mijn moeder heeft een overzicht nodig van alle parochianen die in 2007 meer geld hebben toegezegd dan dat ze daadwerkelijk hebben betaald. Ik heb alle betalingen uit het kerkadminstratieprogramma geëxporteerd naar Excel XP. In deze lijst moet ik nu filteren. Ik moet alle mensen hebben waarbij het getal dat in kolom D staat (dat is het toegezegde bedrag) groter is dan het bedrag dat in kolom E staat (dat is het betaalde bedrag). Hoe moet ik dat doen? Ik heb al van alles geprobeerd, maar het lukt me niet!

Marloes72, Zet in kolom F de vergelijkingsfunctie (in dit voorbeeld ga ik er ff vanuit dat je start in regel 2) =E2>=D2. Je krijgt dan als resultaat True of False (Waar, Onwaar). Vervolgens kan je sorteren of filteren op kolom F en zie je zo wie er nog 'achterstand' hebben in betaling...

Groet, Leo

p.s. Sterkte met het verlies en succes met de hulp aan je moeder.

Marloes,

Gecondoleerd,
Hierbij een klein voorbeeldje.

Richard

p.s. Zijn er bij jullie geen andere kerkrentmeesters (Zo noemen wij Protestanten ze) met verstand van Excel?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Tjonge, dank jullie wel! Morgen ga ik weer naar mijn moeder en dan ga ik het proberen; het bestandje heb ik daar opgeslagen op de computer. Ik laat nog wel even weten of het lukt!

Ook bedankt voor jullie 'sterkte' wensen.

Wij zijn katholiek en heten gewoon 'vrijwilligers' :D. En wat verstand van Excel betreft......dat is bij mij over het algemeen wel toereikend. Dit was de eerste keer dat ik ergens niet uit kwam. En jullie hebben me hartstikke fijn geholpen! Wordt vervolgd.......

Marloes,

Ook van deze kant sterkte toegewenst.

Volgens mij wil je filteren, op diegene die niet of te weinig gedoneerd hebben.

Bijlagen

Hallo Ad,

Ik kan dit bestandje niet openen; ik krijg een melding dat het niet herkend wordt. Klopt dat? Ook zoeken naar een geschikt programma lukt niet.

Dank je wel!! Ik zie al dat ik een mooie combinatie kan maken van al jullie opties. Dan wordt het een prachtig bestandje, waar alles in staat wat we maar zouden kunnen wensen :D. Ik laat het nog even weten als ik het allemaal uitgevoerd heb!

Het is hartstikke mooi gelukt met de lijst! Nogmaals bedankt allemaal dus. Uiteindelijk heb ik de oplossing van Richard gebruikt. Daarna kon ik filteren op alles dat groter was dan 0. Perfect!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan