• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren / aangepast sorteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gihjouyard

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2011
Ik heb +/-1148 cellen, met daarbij A-F kolommen welke gevuld zijn met gegevens, in dit geval zoiets als dit:

A B C D E F
1147 35 Zenobia pulver. 'Blue Sky' 100-125 C20 26
1148 38 Zenobia pulver. 'Blue Sky' 80-100 C20 24

Op een of andere manier krijg ik de filter, of sortering niet juist.

Ik wil namelijk 80/100 op 1147, en 100/125 op 1148.
Nu lijkt het heel gemakkelijk. Dan filter je toch op kolom C, en klaar is kees.
Maar wat als ik alle cellen wil? Dus alle 1148? Dit betreft de letter Z, dus het einde van het alfabet.
Het alfabet dient juist te zijn, dus A-Z, en dan ook nog eens kolom C van laag naar hoog.
en de andere gegevens dienen wel aan de betreffende cellen te blijven "plakken".

Hopelijk heb ik mijn vraag een beetje duidelijk geformuleerd.

Misschien moet je even een voorbeeldbestandje plaatsen, ontdaan van gevoelige informatie en hoe het resultaat eruit moet komen te zien

Kees

Bekijk bijlage Voorbeeld Excel samen voegen.xls

Eén lengte ligt tussen 80-100cm.

Ik weet, denk ik, waar het aan ligt, maar hoe ik dat op kan lossen weet ik nog niet.
Het is namelijk zo dat in kolom A ook getallen staan, net zoals in kolom F.
Excel weet dan niet welke keuze er gemaakt dient te worden.

Als het één naam betreft gaat het wel, maar als er meerdere namen, met verschillende letters, dan gaat het niet goed.

Dus je wil sorteren op de plantnaam en binnen dezelfde naam op grootte?
In Office 2010 heb je bij sorteren en filteren een knop staan aangepast sorteren.
selecteer eerst het volledige bereik dat je wil sorteren.
dan via aangepast sorteren kan je via niveau toevoegen aangeven hoe er gesorteerd moet worden.
Naamloos.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan