Beste forumbezoekers,
Ik heb door jullie hulp een ,bijna perfect, werkend programma. Toch heb ik nog een vraag. Bij het opzoeken van een file, worden alleen de *.txt files weergegeven. Prima! Alleen wil ik hier graag een uitbreiding op maken, namelijk dat alle tekstbestanden kleiner als 1 kb uit de lijst gefilterd worden, en niet worden weergegeven.
Ik heb dit nog niet op het forum terug kunnen vinden. Ook google is niet te ruim met informatie. Weten jullie hoe dit het beste aangepakt kan worden?
Alvast bedankt voor de hulp,
Groeten Jordi
Ik heb door jullie hulp een ,bijna perfect, werkend programma. Toch heb ik nog een vraag. Bij het opzoeken van een file, worden alleen de *.txt files weergegeven. Prima! Alleen wil ik hier graag een uitbreiding op maken, namelijk dat alle tekstbestanden kleiner als 1 kb uit de lijst gefilterd worden, en niet worden weergegeven.
Ik heb dit nog niet op het forum terug kunnen vinden. Ook google is niet te ruim met informatie. Weten jullie hoe dit het beste aangepakt kan worden?
Alvast bedankt voor de hulp,
Groeten Jordi
Code:
Sub w()
newfn = Application.GetOpenFilename("Text files (*.txt), *.txt", , "Choose a textfile", , False)
If newfn = False Or InStr(newfn, " ") > 0 Then
' They pressed Cancel
MsgBox "Stop because you did not select a file or file has a space in it"
Exit Sub
Else
Workbooks.OpenText Filename:=newfn, Origin:=xlMSDOS, StartRow:=1, DataType:=xlDelimited, _
TextQualifier:=xlDoubleQuote, Tab:=True, Semicolon:=True, FieldInfo:=Array(Array(1, 1), _
Array(2, 1), Array(3, 1), Array(4, 1)), TrailingMinusNumbers:=True
CommandButton2.Enabled = True
'sheet name
werkboeknaam = ActiveWorkbook.Name
ActiveWorkbook.ActiveSheet.Name = werkboeknaam
End If
End Sub