• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren data op 2 kolommen

• Onderwerp starter Onderwerp starter wbt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wbt

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2011
Hoi allemaal,

ik zit met het volgende probleem en kom er helaas niet uit.

Ik heb een lijst met gegevens van ons artikel bstand en wil graag weten welke artikelen er dubbel in staan. Het staartje zit hem in het volgende :

ik heb 3 kolommen, tw : artnr. type fabrikaat.

Nu wil ik graag weten welke dubbelen type's EN hetzelfde fabrikaat zijn. zodat ik mijn database kan gaan opschonen.

vb.
artnr type fabrikaat
000001 6000Z KEES
000002 6000Z JAN
000003 6000Z PIET
000004 6000Z KEES
000005 3000X KEES
etc

Nu is is dus 6000Z KEES dubbel en ik zou deze dubbelen graag in een nieuwe lijst terug zien.
Hopelijk heeft iemand een oplossing en ik gebruik office 2007 NL

bvd,

Richard

Laatst bewerkt:
wbt,

Dit vond ik bij "Helpmij" (de zoekmachine gebruikt)
Functie zit al in Excel
Gebruik onder data de optie "uitgebreid filter". Selecteer in het schermpje de optie "unieke records" en je bent er.

Hartelijk dank voor uw reactie, helaas krijg ik dan dus een lijst ZONDER de dubbelen, maar ik wil juist een lijst VAN de dubbelen.
Deze heb ik nl. nodig om deze dubbelen echt uit onze database te halen. Ik gebruik excel puur om te zoeken welke dubbel zijn.

Ik heb dit niet vaak nodig, dus het mag uiteraard ook met een omweg of hoe dan ook. Het gaat overigens om 45000 artikelen.

Ik twijfel of ik de functie ook goed heb gebruikt, heb de data nl. wel naar nieuw gebied laten verwijzen, maar de nieuwe kolommen kloppen niet.

staat nu art. type type en fabrikaat is helemaal weg

Laatst bewerkt:
Kijk dan even hier.

Ik heb gezocht op Ontdubbelen met de zoekmazchine van helpmij, je wil niet weten hoeveel voorbeelden/vragen erover staan.

En met een hulpkolom en daarin de formule:
=SOMPRODUCT(($B$2:$B$6=B2)*($C$2:$C$6=C2)).
Filter dan alle ééntjes eruit, of sorteer aflopend, en je houdt de dubbelingen over. Deze functie wordt wel traag als het over duizenden regels heen moet.

In Excel 2007 kun je dan werken met SOMMEN.ALS of zo, maar dat heb ik hier niet tot mijn beschikking.

Richard

Richard

Helemaal TOP, het werkt zo idd.

Het is wel super langzaam bi 45000 artikelen, maar zovaak heb ik het niet meer nodig.

Nogmaals dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan