• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

[Filteren] Excel kolommen filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Ik heb nu een Excel bestand met ongeveer 7000 regels. Deze heb ik eindelijk allemaal bij elkaar uit verschillende documenten. Wat een werk.

Nu weet ik uit ervaring dat het filteren van kolommen in Excel wel eens fout wil gaan. Zo is het al eens voorgekomen dat na filteren alles, maar dan ook echt alles, volledig door elkaar stond.
Dat wil ik bij deze 7000 regels absoluut voorkomen. Vandaar even deze post.

Wie weet hoe het kan dat Excel bij filteren op kolommen alles door elkaar gooit?
Wie weet hoe dit "alles door elkaar gooien" te voorkomen is?

Heb je eerst gesorteerd? Dat lijkt me meer een oorzaak.
Zat er toen misschien een lege kolom tussen? Als er een lege kolom tussen staat, ga je in de mist met sorteren.

Groetjes Noortd

Hoe bedoel je "gesorteerd"? Op alfabet? Dat doe ik wel eens ja. Kan dat leiden tot het feit dat alles door elkaar staat?

Ja, op alfabet of op nummer, net wat je wilt. Als er een lege kolom tussen staat zonder kolomkop en je sorteert vanuit een cel in een kolom van A tot Z dan staat alles door elkaar.
Als je heel veel samenvoegt kan ik me voorstellen dat dat gebeurt. Staat er wel een kolomkop boven dan gaat het wel goed. Dus toen ik het las dacht ik dat dat misschien het geval is geweest.
Wat ook kan is dat je een kolom hebt geselecteerd; toen op sorteren geklikt en gekozen voor: doorgaan met de huidige selectie. Dan sorteert excel alleen de huidige kolom.
Standaard kiest excel in het pop-up scherm wat verschijnt als je een kolom selecteert en vervolgens op sorteren klikt voor: De selectie uitbreiden, dan wordt alles meegenomen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan