• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren gebaseerd op criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit kun je doen met een tekst filter.

Ik weet alleen hoe het werkt in excel2007
-plaats een filter in kolom a
-klik op het pijltje
-tekstfilter
-begint met

dan kun je de gegevens kopieren en plakken
Niels

Niels, jou methode is niet wat ik zoek, wanneer de waardes worden overschreven moet ik elke keer jou beschreven handelingen uitvoeren. Het gaat er juist om dat ik die handelingen niet hoeft te doen. desondanks bedankt voor je reactie

Welke versie van excel heb je?
Ik heb expres geen macro gegeven omdat ik niet weet of dit in een lager versie als 2007 werkt.

Neem de stappen die je uitvoert op met een macro en pas deze aan.
Als je daar dan niet uit komt dan kun je die plaatsen en kan ik of iemand anders hem aanpassen.

Niels

Het kan met het "geavanceerd" filter. Dat vereist echter wil dat je kolom een "header" heeft. "A1" moet bijvoorbeeld "AUTO" bevatten. Vervolgens moet je een kolom met filterregels maken. Vervolgens kun je dan via "geavanceerd filter" de lijst op het output sheet zetten.

Echter is VBA vaak wel makkelijker. Veranderen de criteria vaak? of is het altijd dezelfde twee?

criteria blijft altijd hetzelfde, als het begint met mercedes of fiat dan moeten deze eruit worden gefilterd.
ik gebruik excel 2010 vanaf nu

wampier, is het mogelijk dat je een voorbeeldje van jou methode post, bedankt

Heb net nog even beetje getest en geavanceerd filteren laat niet toe om data naar een ander sheet te copieren. Ik ben er zelf nog nooit tegen aan gelopen, maar dat is weer een van de arbitraire beperkingen die microsoft wel meer heeft in Excel.

Dat geeft wel meer manuele handelingen en dat is eigenlijk niet handig. Moet echt alleen de ene kolom gefilterd worden, of zijn er in de praktijk meerdere kolommen met data die verplaatst moeten worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan