• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren gegevens voor ranglijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JurgenBrugman

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2013
Best forum,

Ik zou in bijgaande database graag een aparte ranglijst willen voor damesteams en heren/mix teams. daarnaast ook een aparte ranglijst voor de dames. Ik heb verschillende dingen geprobeerd maar kom er niet meer uit.
Kunnen jullie mij helpen?

Bij voorbaat dank.
Jurgen

Bijlagen

Van waar uit wil je dat doen?
Zitten er tabbladen bij die eruit kunnen of en moet dat op aparte tabbladen?

Van waar uit wil je dat doen?
Zitten er tabbladen bij die eruit kunnen of en moet dat op aparte tabbladen?
Er zitten nu tabbladen in hoogste schutter dames/heren en hoogste teamscores. Dat zijn de tabbladen waarop de resultaten weergegeven zouden moeten worden, op die tabbalen worden al wel alle resultaten verzameld. We zouden een damesteam bijvoorbeeld kunnen kenmerken met D1, d2 etc als team nummer.

Welke versie van Excel gebruik je?

Ik vind het al een hoop werk om alles tevoorschijn te halen (Zou ik zelf maar even doen voor de helpers) en een erg omslachtig verhaal waar je bijna geen wijs uit wordt. De puntentelling is volgens mij erg omslachtig, snap ik al niet helemaal dus daar zal het in zitten bij mij.
Dus meer uitleg zou welkom zijn.

Beste Johan,
Je hebt helemaal gelijk, het is een omslachtig programma. Ik heb het enkele jaren terug overgenomen. Ik heb de verborgen cellen zichtbaar gemaakt. Een kleine uitleg: de teams krijgen een nummer, vrouwenteams met een "D" ervoor. 4 deelnemers per team. Een teams krijgt een blok toegewezen wanneer ze kunnen schieten. Per discipline mogen ze 12 keer schieten waarvan de beste 9 schoten meetellen. Nu willen we graag de damesteams een op aparte ranglijst hebben als ook de individuele schutters van de damesteams.

Groet, Jurgen

Bijlagen

Maak eens een voorbeeldje van hoe het er uit moet zien met Teamnummers en fictieve namen want ik heb geen idee waar ik het vandaan moet halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan