Filteren in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

wpayanda

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2001
Goede morgen,

Ik heb een Access database en om gegevens makkelijker terug te kunnen vinden heb ik een filter toegepast. Echter is het nu zo dat de filter niet doet wat ik wil. Het ziet als volgt in elkaar:

In een tabel heb ik verschillende namen staan. Dat zijn de namen van matrijzen die we hier gebruiken. Dus elke matrijsnaam staat in een cel, cell 1 is bijvoorbeeld Matrijs 1, cell 2 is Matrijs 2 etc. Nu heb ik, om het mezelf makkelijker te maken, de filter op de cellnummer gezet. Dus als ik Matrijs 11 moet filteren, dan filtert hij op cell met volgnr 11. Dat was tenminste mijn bedoeling, als ik nu Matrijs 11 wil filteren, dan pakt hij niet alleen cellnr 11 maar ook 112, 113, 114 ets. dus overal waar een 11 staat gaat hij filteren.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Heb je het over een toepassing in access of over een toepassing in Excel?
Access kent namelijk geen cellen.
Access kent tabellen met velden en rijen.

Zoals jij het beschrijft lijkt het erop dat je een tabel met een alfanumeriek (tekst) veld voor de matrijs. Dat zal zich inderdaad zo gedragen als jij beschrijft. Als je een numeriek veld gebruikt dan zal het wel gaan zoals je wilt.

Een goede online access cursus kun je overigens hier vinden: http://www.gratiscursus.be/access_2003/index.htm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan