• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren in inhoud Combobox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord2011

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
Beste mensen,

Hoe kan ik het Combobox zodanig programmeren dat na een selectie inhoud bij de andere Combobox het al geselecteerde inhoud niet meer mogelijk is.

Bijv ik selecteer in Combobox1 “schade 1” dan is “schade 1” Niet mogelijk om te selecteren in Combobox2. En ook andersom.

Comboboxen zijn via Userform1 bereikbaar. Eerst op ToggleButten2 klikken

Alvast bedankt

Mv/gr

Bijlagen

Ik ben een stap verder gekomen, maar mijn vraag is nog niet opgelost.

Verder heb ik nog een probleem, hoe kan ik voor zorgen dat als in Sheet (inhoud) J2 een 1 staat dat alleen het eerste Checkbok te laten verschijnen, En als een twee staat de eerste en de tweede Checkbox te tonen etc…

(Ik heb geprobeerde met een case in modul1)

Alvast bedankt

Mv/Gr

Bijlagen

Verder heb ik nog een probleem, hoe kan ik voor zorgen dat als in Sheet (inhoud) J2 een 1 staat dat alleen het eerste Checkbok te laten verschijnen, En als een twee staat de eerste en de tweede Checkbox te tonen etc…

Hallo,

Zou je hier mee vooruit kunnen.
Code:
  For i = 1 To [J2].Value
    Me("CheckBox" & i).Visible = True
  Next

Met vr gr
Jack

Het doet prima, maar is het ook niet mogelijk dat alleen aanwezige schade sheets te zien is in het lijst.

Bijv als Sheet schade 3 verborgen is (hide) dan wordt het niet getoond in het lijst in de Comboboxen.

Totaal heb ik 20 schade bladen!

Het is een goede inzet, maar zo kan ik het niet toepassing in mijn originele Excel document. Mijn document bevat ca. 70 sheets waarvan 20 de naam schade 1 t/m 20 heeft.

Kan er geen informatie gehaald worden van uit Sheet blad2 "schaden".

In de Comboboxen dienen alleen het tekst schade 1 t/m 3 te verschijnen. (later t/m schade 20).

Optie 2: is dat het al gekozen schade licht grijs wordt in de comboboxen.

Alvast bedankt.

Beste Noord25, kan je volgende maal eerst even wat langer nadenken over je vraag alvorens ze te posten nl
-eerst gaat het over waarden in een combobox
-dan gaat het over zichtbare sheets van je bestand in een combobox
-daarna gaat het over zichtbare sheets met een bepaalde naam in je bestand in een combobox
Telkens wordt je een oplossing geboden en telkens kom je met een andere bijkomende vraag.
:confused::confused::confused:

Beste Warme bakkertje,

Het doet prima :thumb: , maar het lijst in de Comboboxen blijf niet Up to date als ik de Userform her open.

Bijv: Ik open de Urserform en kies bij vervolg schade 1 voor schade 1 en druk op OK.
Ik her open de Urserform en vervolgens naar de combobox van vervolg schade 2 daarin krijgt de kans om schade 1 en 2 te kiezen.

Mijn vraag is hoe kan dit opgelost worden.

Alvast bedankt

Ik ben het volkomen kwijt :evil::evil::evil::evil:
WAT WIL JE NU EIGENLIJK ????????????
Je vraagt in je comboboxen een lijst met alle zichtbare werkbladen met een bepaalde naam en die krijg je ook
Je vraagt dat wanneer je in de 1ste combobox een selectie maakt deze naam niet meer voorkomt in je 2de combobox en dat krijg je ook.
Bij het openen van het userform worden dus alle zichtbare bladen gecontroleerd op naam en worden toegevoegd indien nodig dus is wat mij betreft je lijst steeds up to date.
Dus wat mij betreft is je vraag opgelost

Suc6 verder

Beste Warme bakkertje,

Ik weet dat ik teveel vraag.Sorry voor het ongemaak.

Maar mijn laatste vraag was simpel en duidelijk volgen mij?

Het lijst in de Comboboxen is niet Up to date als je het Userform heropend. Bij heropen krijg je nog steeds het naam schade 1 te zien/kiezen in de tweede Combobox. Waarvan het al gekozen is in de eerst Combobox.

Zie bijlage foto

Alvast bedankt.

Bijlagen

• Com list.JPG
    Com list.JPG
    34,7 KB · Weergaven: 61
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan