• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren Lijst zichtbaar via macro?

Status
Niet open voor verdere reacties.

snabbi

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2005
Beste forum mensen,

Ik ben bezig met het bouwen van een excel applicatie met behulp van macro's. Ik heb een bestand wat ingelezen wordt en dat de gegevens daarvan toevoegt aan het huidige document (met allerlei bewerkingen). Nu mijn probleem

Het kan voorkomen dat een bestand dubbele records bevat. Deze dubbele records wil ik filteren en daarom gebruik ik de Uitgebreide filter met de optie om unieke records te laten zien. Mijn probleem is dan ook hoe kan ik van een bepaalde regel in VBA zien of deze zichtbaar is voor de gebruiker. (Bijvoorbeeld: wordt regel 8 gefilterd?

Range("A8").select
Selection.visible of activecell.visible <== deze codes werken niet

Weet iemand hier een oplossing?

Sub Macro1()

With ActiveSheet
If .FilterMode = True Then
If Range("A8").EntireRow.Hidden Then
MsgBox "Cel A8 is verborgen door een filter"
End If
End If
End With

End Sub

Klopt Roncancio.

Snabbi, ik had een voorbeeldje met een Advanced filter gemaakt. Het zit in bijlage. Als het goed is denk ik dat de instellingen van de advanced filter worden onthouden door Excel en je kan die dus onmiddellijk terug toepassen. De code loopt door de rijen.

Wigi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan