Goedemiddag VBA professionals,
Hier een amateur die tegen het volgende probleem aanloopt:
Het uiteindelijke doel is dat ik een tabel middels een macro 3 x filter en dan uit de enkele rij die overblijft de waarde uit kolom T haal.
Bovenstaande moet vele keren uitgevoerd worden.
Het probleem is als ik een Macro opneem en 1 x laat filteren dat de volgende keer dat ik wil filteren de Marco niet de waarde overneemt in de nieuwe cel waar ik in sta maar hij verwijst naar de cel waarin de macro is opgenomen.
Als amateur ben ik in de code gaan kijken en het is me gelukt de actieve cel te kopiëren maar het lukt me niet deze waarde in autofilter te plakken.
Wat doe ik verkeerd?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Sub Filteren()
'
' Filteren Macro
'
Dim opzetdatum As Variant
Sheets("Filter").Select
ActiveCell.Select
Selection.Copy
opzetdatum = Selection.Value
Sheets("Data").Select
Columns("B:B").Select
ActiveSheet.ListObjects("UnderlyingOptionsEODCalcs_2005__2").Range.AutoFilter _
Field:=2, Criteria1:="=HIER WIL IK DE VARIABELE OPZETDATUM PLAATSEN MAAR HOE??", Operator:=xlAnd
End Sub
Hier een amateur die tegen het volgende probleem aanloopt:
Het uiteindelijke doel is dat ik een tabel middels een macro 3 x filter en dan uit de enkele rij die overblijft de waarde uit kolom T haal.
Bovenstaande moet vele keren uitgevoerd worden.
Het probleem is als ik een Macro opneem en 1 x laat filteren dat de volgende keer dat ik wil filteren de Marco niet de waarde overneemt in de nieuwe cel waar ik in sta maar hij verwijst naar de cel waarin de macro is opgenomen.
Als amateur ben ik in de code gaan kijken en het is me gelukt de actieve cel te kopiëren maar het lukt me niet deze waarde in autofilter te plakken.
Wat doe ik verkeerd?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Sub Filteren()
'
' Filteren Macro
'
Dim opzetdatum As Variant
Sheets("Filter").Select
ActiveCell.Select
Selection.Copy
opzetdatum = Selection.Value
Sheets("Data").Select
Columns("B:B").Select
ActiveSheet.ListObjects("UnderlyingOptionsEODCalcs_2005__2").Range.AutoFilter _
Field:=2, Criteria1:="=HIER WIL IK DE VARIABELE OPZETDATUM PLAATSEN MAAR HOE??", Operator:=xlAnd
End Sub