• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filteren op basis van aantal keer gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Samsung6713

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2019
Goedemiddag,

Ik heb een lijst met projecten die met regelmaat aangevuld word met nieuwe.
Nu mogen de projecten niet verwijderd worden, maar ik wil ze na verloop van tijd wel 'vergeten' als ze weinig of niet gebruikt worden.

De lijst wordt elders gebruikt met gegevensvalidatie, en een dropdown invoervak (zie bijlage)
Daar kan je beginnen met typen, en direct selecteren.

Een nieuw project krijgt een invoerdatum, en moet een getal 1 meekrijgen als die datum minder als 10 dagen geleden is.
In iedere week waarin een project gebruikt wordt moet het aantal keer geteld worden.
Daarbij krijgt de helft van de projecten die het meest gebruikt word een 1, de minst gebruikte helft een 2.
Op basis van bovenstaande gegevens komt er een definitief getal uit, 1 of 2.
Ik kan dan een lijst maken met eerst een sortering op getal, en daarna op A tot Z.

Zo heb ik geen last van oude of zelden gebruikte projecten in de lijst, maar kan ze wel selecteren.

Probleem is, de tabellen waarin de projectnamen gebruikt worden staan in aparte bestanden, 1 per week.

In het voorbeeld bestand heb ik het handmatig ingevoerd, maar wil dat natuurlijk automatisch.

Heeft iemand ideeën hoe ik dat kan aanpakken?

Bijlagen

Ik weet het niet, ik krijg een foutmelding (bijlage: foutmelding+opsporing)

Het idee is dat er een lijst ontstaat die is opgesplitst in nieuw/recent vaak gebruikt (van a tot z)

en in diezelfde lijst een oude/niet vaak gebruikt (van a tot z).

Bijlagen

• foutmelding.JPG
    foutmelding.JPG
    26,8 KB · Weergaven: 56
  • foutopsporing.JPG
    foutopsporing.JPG
    29,6 KB · Weergaven: 56
toch geen Mac-gebruiker ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan