• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren op beveiligd werkblad werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michel555

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2015
Hallo,

Mijn autofilter werkt niet als ik het werkblad beveilig. Zelfs niet als ik deze uitzonder van beveiliging. Ik snap er niets van. Heeft iemand met deze uitzondering ervaring? Ik hoor het graag als iemand een uitweg kent. Dank! Ik heb dus een tabel aangemaakt, daarna beveiligd met een autofilter uitzondering aangevinkt.

Mvg,

Michel

je kunt bij het instellen van de beveiliging aangeven dat gebruikers AutoFilter kunnen gebruiken, zie bijlage

er is geen ww nodig voor het uitschakelen van de beveiliging

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Als je gedaan hebt wat je schrijft plaats dan even jouw bestandje. Een paar regels is voldoende. Als er een ww opzit dan deze natuurlijk wel even vermelden.

Dit werkt niet zoals aangegeven.

Bijgevoegd het bestand. Kijk maar na beveiligen na uitzondering werkt het nog niet.

Gr
Michel

Laatst bewerkt:
Geen probleem hier. Even in XL-2007 en XL-2010 getest. Verder is het vrij onnozel om een tabel te maken van alle beschikbare rijen. Dit wordt door Excel gezien als usedrange en zal het geheel er niet sneller op maken. Mogelijk dat hier je probleem zit.

Welke beveiliging heb je het over? Lijkt mij een werkend filter op een beveiligd werkblad.

Bijlagen

• Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    34,7 KB · Weergaven: 271
Het ging erom dat filteren na beveiliging niet werkt. Ondertussen heb ik een manier gevonden om ondanks een beveiligd werkblad toch te filteren. Het gaat volgens mij vooral mis omdat er blocked cellen in zitten die je dus niet kunt "bewegen", wat voor filteren wel handig is :).

Hier de oplossing voor als er nog eens iemand tegenaan loopt: http://blog.softartisans.com/2013/10/01/kb-sorting-locked-cells-in-protected-worksheets/

Het begint bij "solution 1".

Groet,
Michel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan