filteren op datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

idrmer

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2003
Berichten
68
Hallo, wie kan en wil mij helpen met het volgende, zie voorbeeld.
Ik heb een dbase met een formulier sub, met daarin 3 zoekvelden. De eerste werkt goed, als ik zoek op machine dan werkt dit. Voorwaarde is dat alle regels vd desbetreffend kolom waardes bevatten. Echter wanneer ik dit gebruik om datum's te filteren krijg ik niet alle regels te zien. Omdat niet alle regels van een datum zijn voorzien, wie heeft hier een oplossing voor. Er zit alleen een gebeurtenis bij het veld machine en datum oke, als ik de gebeurtenis weghaal bij datumoke dan komen alle regels weer tevoorschijn. Ik heb er 2 voorbeelden bijgedaan om het verschil te laten zien.
mvg Jan
 

Bijlagen

  • keuren02.zip
    53,7 KB · Weergaven: 17
  • keuren.zip
    34,7 KB · Weergaven: 14
null is nergens gelijk aan. ook niet aan null. dus als je de datum in datumoke converteert naar een lege string als deze null is, dan is je probleem opgelost. Je query ziet er dan als volgt uit:
Code:
SELECT keurenNEN3140.selectie, keurenNEN3140.machine, ([datumherkeuren])-Date() AS dagteller, IIf([commentaar] Like "*afkeur*","AFKEUR",IIf([commentaar] Like "*vervallen*","VERVALLEN",IIf(IsNull([datuminspektie]) And IsNull([datumoke]) And IsNull([datumherkeuren]),"VOORRAAD",IIf([datumherkeuren]<Date(),"LET OP KEUREN",IIf(IsNull([datuminspektie]) And IsNull([datumoke]),"0",IIf([datumoke] Is Not Null,"GOEDKEUR",IIf([datuminspektie] Is Not Null,"INSPEKTEREN","0"))))))) AS keurstatus, keurenNEN3140.commentaar, keurenNEN3140.datumingebruik, keurenNEN3140.datuminspektie, nz([datumoke]) AS datumokez, keurenNEN3140.datumherkeuren, keurenNEN3140.keurjaar, keurenNEN3140.Merk, keurenNEN3140.vermogen, keurenNEN3140.[CE (ja/nee)], keurenNEN3140.Type, keurenNEN3140.regiestratienr, keurenNEN3140.[serie nr], keurenNEN3140.[klasse 1 geaard], keurenNEN3140.[klasse 2 dubbel geisoleerd], keurenNEN3140.[klasse 3 ~ =], keurenNEN3140.haspel, keurenNEN3140.[behuizing geen scheuren of breuken], keurenNEN3140.[apparaat niet vervuild of nat], keurenNEN3140.[snoer in orde, kabel, stekker, tule], keurenNEN3140.[schakelaar in orde], keurenNEN3140.[isolatie weerstand], keurenNEN3140.[weerstand beschermingsleiding], keurenNEN3140.lekstroom, keurenNEN3140.opmerkingen, keurenNEN3140.afdeling, keurenNEN3140.keurmeester, keurenNEN3140.eigenaar, keurenNEN3140.euro, keurenNEN3140.kastordner
FROM keurenNEN3140
WHERE (((keurenNEN3140.machine) Like "*" & [forms].[frmkeurenNEN3140].[machineZoek] & "*") AND ((nz([datumoke])) Like "*" & [forms].[frmkeurenNEN3140].[datumokeZoek] & "*"));
In verband met een circulaire referentie heb ik het veld anders genoemd: datumokez

HTH:D
 
filter op datum

Hoi Guus, allereerst bedankt voor je hulp. Het werkt, maar nu kan ik in de datumoke geen datums meer invoeren. Heb de file erbij gedaan
mvg Jan
 

Bijlagen

  • keuren.zip
    34,7 KB · Weergaven: 17
Ik heb een beetje code en een calender form toegevoegd.
Als je nu op datumoke klikt, dan wordt er een calender form geopend.
Veel plezier ermee!
 

Bijlagen

  • keuren.zip
    62,2 KB · Weergaven: 41
filter op datum

Hoi Guus,
bedankt echter krijg met het kalender een foutmelding, waarschijnlijk om dat er in het veld geen invoer kan plaatsvinden.

mvg Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan