• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren op datumbereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChrisXDHL

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
Hallo,

Ik heb een excellijst waarin in kolom A de inkoopdatum staat (bv: 01-01-2009).
Nu zou ik graag automatisch een optelling willen maken van alle inkopen in januari 2009 (datumbereik 01-01-2009 t/m 31-01-2009). De bedragen staan in Kolom F.

Is het daarnaast ook mogelijk om de inkopen van januari automatisch te exporteren naar een nieuw werkblad (kolom A t/m F)?

Alvast bedankt en een fijne jaarwisseling!

Chris

ChrisXDHL,

Ik denk dat hier de oplossing voor je staat, was pas behandeld.

Hoe kan ik dan filteren op datumnotatie?
In kolom A staan datums vermeld (01-01-2009 / 05-01-2009 / 08-01-2009 / 05-04-2009 / 07-04-2009). Nu zou ik graag willen weten hoeveel ik heb ingekocht in januari en hoeveel ik heb ingekocht in april.

Dat kan volgens mij niet met de formule zoals vermeld in het andere topic.

Heb het forum doorzocht maar kon het antwoord niet vinden.

Chris

ChrisXDHL,

Download anders het bestandje van de link of probeer het op je eigen bestandje (ik zou het eerst opslaan met een andere naam)
Misschien is er ook een andere oplossing.
Suc6

Ik kom al een stuk verder door een extra kolom toe te voegen en hier de functie =Maand te gebruiken. Probleem waar ik nu tegenaan loop is dat als er in kolom A nog niets is ingevuld dit gezien wordt als maand 1. Iemand een idee hoe ik dat kan uitschakelen?

ChrisXDHL,

Zonder voorbeeld kunnen we niets zien, dus zonder gevoelige informatie als het kan.

Laatst bewerkt:
ChrisXDHL,
Volgens mij heeft Hoornvan ooit al deze oplossing aan mij gegevens , en ik ben in het weekend ergens een vb tegengekomen op het www waar links boven jan/08 als filter cel staat , weet niet meer precies welke site .
In bijlage een vb bestandje wel met een foutje die ik er niet kan uithalen als je op maand 1 filtert komt er de volgende notatie op 0/01/1900 en dit in de lege cellen .

Bijlagen

ChrisXDHL,

trucker10,
Volgens mij heeft Hoornvan ooit al deze oplossing aan mij gegeven
Ik heb even naar het bestand gekeken en kan je met zekerheid zeggen dat het niet van mij is.
Er word namelijk gebruik gemaakt van Matrixformules en daar weet ik niets van.
Nu ik dit gezien heb, moet gezegt worden dat het een mooie oplossing is.

Prettige jaar wisseling

ChrisXDHL,

Ik heb even naar het bestand gekeken en kan je met zekerheid zeggen dat het niet van mij is.

Oeps idd het is van Harry ( HSV ) , bij deze dan rechtgezet .

Het beste voor 2009 ,

Groeten ,

Daniël

Hallo

Met matrixformulegaat het ook zonder extra kolom zie bijlage.

Andries

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Met Excel 2007 kan ik het laatste bestand niet openen. Ik krijg een foutmelding dat labels niet meer ondersteund worden waarna Excel vastloopt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan