• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren op een heel blok gegevens onder elkaar ipv een enkele rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivovandenhove

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2011
Hallo forummers!

Ik heb een vraag die me al enkele uren uitzoekwerk gekost heeft.

Ik heb in kolom A in excel het volgende onder elkaar staan:

Naam 1
Dienst
TOR #
TOR #
TOR #
Bewerking 1
Bewerking 2
Bewerking 3

Naam 2
Dienst
TOR #
TOR #
TOR #
Bewerking 1
Bewerking 2
Bewerking 3

Hieronder staan nog 10 namen met dezelfde gegevens eronder. Ik wil graag een filter invoegen zodat ik kan sorteren op naam. Dus dat ik in de filter Naam1, Naam2, etc. kan kiezen en dat de andere rijen die bij die naam horen dan ook te zien zijn. Op die manier kan iedere persoon zijn eigen gegevens snel en gemakkelijk naar boven halen zonder eerst helemaal naar beneden te scrollen.

Weet iemand van jullie of dit mogelijk is en zo ja, hoe ik dit moet doen? Hieronder is een link naar een voorbeeldbestand te vinden:

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-CIIJVVCBID8A.xls

Alvast dank!

Groeten,
Ivo

Een mogelijkheid, via Worksheet_change event. Maak je keuze in cel A5.

Bijlagen

Een mogelijkheid, via Worksheet_change event. Maak je keuze in cel A5.

WHER, bedankt voor je antwoord op mijn vraag! Ik zie inderdaad dat dit werkt, maar krijg het helaas niet geimplementeerd in mijn eigen file.

Kun je me misschien de stappen beschrijven en vertellen wat alles precies is in de formule? Dat maakt het voor mij wellicht wat makkelijker.

Daarnaast zie ik dat ik nu een getal heb staan naast de filter (in de file die jij bewerkt hebt). Is dit nodig?

Gr,
Ivo

In cel A5 heb ik datavalidation toegepast Data >> Validation >> Allow:List >> Naam1;Naam2;Naam3
In cel B5 staat een formule die het rijnummer uitrekent waar we de gekozen naam terugvinden, dat getal in B5 is dus essentieel voor de werking.
Tenslotte de macro:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim cl As Range
If Intersect(Target, Range("A5")) Is Nothing Then Exit Sub
ActiveWindow.ScrollRow = Range("B5").Value

End Sub
De "Dim cl..." mag weg, is een (vergeten) overblijfsel van een eerste poging.
If Intersect.... zorgt ervoor dat de macro enkel reageert wanneer er iets verandert in cel A5.
ActiveWindow.. zorgt ervoor dat er gescrolt wordt naar de rij van het getal in B5.

In cel A5 heb ik datavalidation toegepast Data >> Validation >> Allow:List >> Naam1;Naam2;Naam3
In cel B5 staat een formule die het rijnummer uitrekent waar we de gekozen naam terugvinden, dat getal in B5 is dus essentieel voor de werking.
Tenslotte de macro:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim cl As Range
If Intersect(Target, Range("A5")) Is Nothing Then Exit Sub
ActiveWindow.ScrollRow = Range("B5").Value

End Sub
De "Dim cl..." mag weg, is een (vergeten) overblijfsel van een eerste poging.
If Intersect.... zorgt ervoor dat de macro enkel reageert wanneer er iets verandert in cel A5.
ActiveWindow.. zorgt ervoor dat er gescrolt wordt naar de rij van het getal in B5.

Bedankt! Had nog geen tijd gehad om het te proberen maar hij werkt nu zoals ik dat wil!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan