• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren op kleur in meerdere kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

carloschouw

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2015
Goedemorgen,

Ik heb een vraagje over filteren op kleur. Filteren op kleur in 1 kolom is geen probleem maar is er ook een methode dat je alle (in dit geval rode) cellen uit meerdere kolommen kan laten weergeven? Anders moet ik per kolom de kleur rood filteren wat niet echt handig is.

In de bijlage een voorbeeldje.

Iemand misschien een idee hoe ik dit kan doen? Ik heb de optie 'zoeken en selecteren' geprobeerd maar dat lukt mij niet echt (kan via deze manier volgens mij ook niet)

Groet, Carlo

Bijlagen

Waarom wordt de cel rood?

Mag ook groen, geel, paars... :)

Gaat dat ik kan filteren op 1 kleur uit verschillende kolommen

Ok anders dan: waarom krijgt de cel een kleur?

Filteren op kleur kan niet met formules, wordt eventueel VBA gok ik.

Ik zoek naar de reden waarom de cel een kleur krijgt omdat je daarmee misschien ook kunt filteren.

Wanneer een cel een datum heeft bereikt (NU()-365) dan is er sprake van een verloopdatum en moet men actie ondernemen. De cel wordt rood wanneer het jaar vanaf vandaag verstreken is

In bijlage 2 opties, 1 met matrixfunctie (afsluiten met control+shift+enter) en 1 voor Excel 365 met de FILTER functie. Beide filteren op de voorwaarden om een cel rood te maken. Dat is beter dan eerst een cel rood maken, en daarna filteren op rode kleur. De mogelijkheden hierbij zijn beperkt. Excel is namelijk een rekenprogramma, geen tekenprogramma.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan