• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren op lege velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenAlmere

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2006
Eerst allemaal een fijne voortzetting van de laatste dagen van 2006 toegewenst..

Nu mijn probleempje :-)

Ik heb een tabel die er als volgt uitziet:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
v____v___v_____ (een waarde onder 1, 4 en 7, de rest is leeg)

nu wil ik dat in een nieuwe tabel de waardes als volgt worden weergegeven:
1 4 7

Dus daar waar in tabel een v onder een bepaalde waarde staat, overnemen in nieuwe tabel..

Hoe doe ik dat fatsoenlijk? Ik heb al lopen rotzooien met ZOEKEN en HORZ.ZOEKEN maar kom er niet uit....

Heb je al vertikaal zoeken gedaan?
zend dit bestand even mee in bijlage.

Ik heb hem even als bijlage hieraan gekoppeld.
De bedoeling is dat in een laatste werkblad voor iedere werknemer een lijstje komt met hierin welke dagen er vrij genomen zijn.
Dus als er in het werkblad 'Januari' op 1 januari en 18 januari een 'v' is ingevuld voor werknemer 1 moet er in het laatste werkblad een kopje komen 'Werknemer 1' en dan daaronder de waardes '1 januari' en '18 januari'

Ik kon hem niet uploaden: download hem op http://www.caviaonline.nl/Rooster2.zip

Laatst bewerkt:
Hallo

1. geef de rij met de datums een naam: ik heb Oorspr als naam gebruikt. Doe dit via Invoegen > Naam > Definiëren.

2. Doe hetzelfde voor de rij waar de datums zonder lege cellen moeten komen. Geef het de naam Nieuw. Zelfde werkwijze.

3. In de eerste cel van het bereik Nieuw zet je:

Code:
=ALS(KOLOM()-KOLOM(Nieuw)+1>KOLOMMEN(Oorspr)-AANTAL.LEGE.CELLEN(Oorspr);"";INDIRECT(ADRES(RIJ(Oorspr);KLEINSTE((ALS(Oorspr<>"";KOLOM(Oorspr);KOLOM()+KOLOMMEN(Oorspr)));KOLOM()-KOLOM(Nieuw)+1);4)))

Sluit af met Ctrl-Shift-Enter.

4. Trek de formule door naar elke cel in het bereik Nieuw.

Lukt het?

Wigi

Nog vergeten zeggen, de formule die ik opstelde is afgeleid van info op deze pagina van Chip Pearson.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan