GuyVerdult
Gebruiker
- Lid geworden
- 9 jul 2014
Hi,
Ik zit zit al even te knoeien hiermee, maar kom er niet uit.
Uit onze database worden gegevens naar excel geëxporteerd. Dit levert alleen de nodige complicaties op. Het volgende.
De gegevens uit de database worden helaas op een onderdeel allemaal in 1 kolom weergegeven in verschillende variaties.
Bijvoorbeeld:
Kolom naam: Branche ervaring
Transport/vervoer/logistiek/logistics, Advocatuur
Retail/Fashion, Transport/vervoer/logistiek/logistics
Audit, Fast moving consumer goods
Audit
Handel/Trade
Audit, Hardware
Hardware, Audit
De branche ervaringen worden gescheiden door een komma.
In werkelijkheid gaat het om een stuk of 40 mogelijk antwoorden met meerdere combinaties. Helaas worden die dus ook in alle mogelijke combinaties (niet op alpha volgorde) in een cel opgenomen. Filteren gaat dan niet lukken, omdat je zoveel filters dan krijgt. Een optie is om de cellen te splitsen, maar hoe ga je dan filteren?
Ik wil dus uiteindelijk kunnen filteren op branche ervaring. Heb ik duidelijk toegelicht zo? Wie kan mij helpen?
Bijgevoegd een voorbeeld
Ik zit zit al even te knoeien hiermee, maar kom er niet uit.
Uit onze database worden gegevens naar excel geëxporteerd. Dit levert alleen de nodige complicaties op. Het volgende.
De gegevens uit de database worden helaas op een onderdeel allemaal in 1 kolom weergegeven in verschillende variaties.
Bijvoorbeeld:
Kolom naam: Branche ervaring
Transport/vervoer/logistiek/logistics, Advocatuur
Retail/Fashion, Transport/vervoer/logistiek/logistics
Audit, Fast moving consumer goods
Audit
Handel/Trade
Audit, Hardware
Hardware, Audit
De branche ervaringen worden gescheiden door een komma.
In werkelijkheid gaat het om een stuk of 40 mogelijk antwoorden met meerdere combinaties. Helaas worden die dus ook in alle mogelijke combinaties (niet op alpha volgorde) in een cel opgenomen. Filteren gaat dan niet lukken, omdat je zoveel filters dan krijgt. Een optie is om de cellen te splitsen, maar hoe ga je dan filteren?
Ik wil dus uiteindelijk kunnen filteren op branche ervaring. Heb ik duidelijk toegelicht zo? Wie kan mij helpen?
Bijgevoegd een voorbeeld