• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren op meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel82

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2018
Ik ben op zoek naar een filter die in tabblad Rapport staat en die gaat filter op meerdere tabbladen.

In Tab Koppelingen staat brongegevens.

Ik wil bijvoorbeeld filteren op Rayon 1001 in Tab Rapport en dan wil ik alleen de omzet, Kosten A, Kosten B en Bruto Marge zien van Rayon 1001.

Wie kan mij helpen? Voorbeeld bestand is toegevoegd.

PS. Een Verticaal zoeken functie of index functie kan ik niet gebruiken, aangezien ik de waarden van de subtotalen in de diverse tabbladen nodig heb.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom zet je alles niet in 1 tabel? Waarom noem je in de kosten tabbladen in de header de kosten omzet? Waarom begint de data in elk tabblad niet in A1? Heb je niet meer kosten dan A en B? Met een macro is er vrij eenvoudig een tabel van te maken en met een draaitabel is dan jouw overzichtje wel te maken. Ik heb de indruk dat jouw voorbeeldbestand niet de werkelijkheid weergeeft en dat je daarom geen reacties hebt gekregen. Een macro maken is maatwerk en als niet alle informatie beschikbaar is dan blijven we herschrijven.

Laatst bewerkt:
Het klopt inderdaad dat de diverse tabbladen niet allemaal even groot zijn. Het komt voor dat ik bijv. dat ik meer kosten heb van A dan B.
Het past helaas niet allemaal in 1 tabel.

Het doel is om een filter te gebruiken die ik in tab rapport bedien en dat ik dan alleen nog de kosten en omzet van mijn filter zie.

Lees mijn vragen nog eens en geef er antwoord op. Waarom past iets niet in 1 tabel meer dan 1 miljoen rijen?

Het past niet in één tabel, omdat de unieke waarden niet gelijk lopen. Daarnaast worden verschillende formules in de diverse tabbladen gebruikt om de kosten op te halen / te berekenen.

Maar is het technisch mogelijk dat een filter bedient wordt door een waarden in een ander tabblad?

Welke uniek waarden lopen niet gelijk? In het bestand staan geen formules.
Ik heb de indruk dat jouw voorbeeldbestand niet de werkelijkheid weergeeft en dat je daarom geen reacties hebt gekregen
lijkt dan wel te kloppen.

Test het maar eens.

Je hebt aan twee rapportfilters genoeg.

Bijlagen

Met een iets andere opzet en 4 rapportfilters. Wanneer iets bijgewerkt moet worden mag je ook nog even uitleggen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan