Filteren op naam en niet op ID

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bentm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bentm

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2010
Hoi,
Ik wil filteren op een veld (OrganisatieIDSK) waar een ID achter hangt. In het formulier wordt de naam weergegeven die aan dat ID hangt en niet het ID zelf. Nu wil op de naam filteren maar krijg dan geen filter. Type ik een getal in, dan zie ik wel de filtering. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik de Tekst filter en niet het ID??

HTML:
Private Sub Tekst35_Change()

Dim sFilter
    sFilter = "[OrganisatieIDSK] Like ""*" & Me.Tekst35.Text & "*"""
    Me.Filter = sFilter
    Me.FilterOn = True
    Me.Tekst35.SelStart = Me.Tekst35.SelLength

End Sub

Als je de Text property gebruikt, lees je de echte waarde van het veld uit. Ik vermoed dat je van een zelfgemaakt tekstvak een keuzelijst hebt gemaakt, waardoor de naamgeving van je formulier de meest wilde kanten op is gesprongen.... Text35 zegt op zich al niks natuurlijk, maar als het een keuzelijst betreft, en geen tekstvak dan leid je de programmeur ook nog eens een heel andere kant op. Kijk dus ook eens op een rustig moment naar je naamgeving!
Om op de vraag terug te komen: er vanuit gaande dat je filtert via een keuzelijst, en geen tekstvak, dan moet je de volgorde van de velden in de keuzelijst aanpassen, en de Naam vooraan zetten, gevolgd door het veld [OrganisatieIDSK]. Dit veld is dan wel je afhankelijke waarde. Dan nog vraag ik me af of het gaat werken, want je hebt uiteindelijk in je filter de getalwaarde nodig, en niet de tekst. Dus ergens zul je de Value van de keuzelijst in het filter moeten zetten, en niet de Textwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan