• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren op tekst wat groter is dan vandaag()

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basbrommer

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Berichten
101
Hallo,

Hoe kan ik teksten die beginnen met "2011-09-28 Sjakie en de chocoladefabriek" of "2011-10-15 Kings speeçh" laten filteren zodat alle films die na vandaag() starten op het scherm krijg?

Groeten Bas
 
En waarom kunnen dit geen 2 kolommen zijn in plaats van 1 kolom zoals nu?
 
Door datum en film titel te koppelen kan er sneller geboekt worden. Daarnaast wil ik zo min mogelijk reken kolommen maken omdat dit ten koste gaat van de snelheid.


Groet Bas
 
in dat geval kun je toch ook werken met een formulier.

het gescheiden houden van aparte gegevens, levert bij het zoeken wel tijdsbesparing op.
 
met 1 enter na de datum kom je toch gewoon in de volgende cel.

dus ook dat lijkt me geen groot tijdverlies met invoeren.

als je gegevens straks eenvoudig wilt bewerken / opzoeken zou ik toch echt invoeren in 2 kolommen.
 
Even voor de duidelijkheid. We hebben een boekinglijst waarop mensen vooraf hebben aangegeven dat ze naar een bepaalde film willen. Op deze boekinglijst komt de film "2011-09-28 Sjakie en de chocoladefabriek" b.v.56 keer voor. Nu is deze film geweest maar de volgende film "2011-10-15 King's Speech" moet een vlak voordat de kassa open gaat geprint worden. Zodat we direct kunnen zien wie er komen en hoeveel kaarten er nog vrij zijn. Maar daarnaast willen we ook meteen het overzicht voor alle andere films na deze. Vandaar mijn vraag.
Maar ik begrijp dat het dus niet zo eenvoudig is om dit op te lossen.

Groet Bas
 
ik denk dat dit wel eenvoudig is op te lossen, als je maar alle gegevens in 2 kolommen zet.

vervolgens kun je een filter op de datum (of film) zetten en klaar is BasBrommer :p
 
Als in cel B2 de tekst: : "2011-09-28 Sjakie en de chocoladefabriek" staat dan kan dit met de formule in cel C3:
Code:
=ALS(LINKS(B2;10)*1>VANDAAG();RECHTS(B2;LENGTE(B2)-10);"")
Let op! Dit werkt alleen als de datum altijd zo wordt weergegeven, dus: jjjj-mm-dd.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan