• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filteren op waarde ergens in de regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

element999

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2003
Hallo,

ik heb een vraag, ik heb een excel bestand bestaande uit ongeveer 2500 regels. Nu is het zo dat ik die regels eruit wil filteren die het woord "rapport" bevatten. (dat kan dus in een stuk tekst zijn ergens in die regel.)

Heeft iemand hier een idee voor hoe ik dat het beste kan maken, en hoe ik dat dusdanig kan maken dat ik hiermee eventueel ook op andere woorden kan filteren..

Het mooiste zou zijn als ik iets van een macro heb waar ik een woord kan invoeren en dat het resultaat dan in een ander tabblad word weergegeven..

In ieder geval alvast bedankt voor het kijken en meedenken !

Element999

Je kunt dit doen met autofilter.
Markeer je gebied inclusief de kopregel.
Kies data, filter , autofilter.
Klik dan op het driehoekje naast de kolomkop.
Kies aangepast.
Kies bij de linkse opties "bevat" en geeft aan de rechtse kant het woord (of deel daarvan) op waarop je wilt zoeken.

Als je de gevonden gegevens in een ander tabblad wilt plaatsen kun je, i.p.v. autofilter, uitgebreid filter gebruiken. Kijk even in de help voor alle opties en het juiste gebruik daarvan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan