• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren uit 3 tabellen op datumperiode, samenbrengen in 1 tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolhand

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2010
Het volgende:

Voor een periode welke flexibel instelbaar moet zijn (cellen C2 en C3 data sheet, zie bijlage) moet uit meerdere achterliggende tabellen data worden gehaald welke vervolgens op volgorde van tabel moet worden weergegeven.

Dus in de datatabel komt eerst de data uit Tabel 1 onder elkaar voor de ingestelde periode, aansluitend de data uit Tabel 2 (voor dezelfde periode) en uiteindelijk de data uit Tabel 3.

In het voorbeeld in de bijlage heb ik even 2 rijen benoemd maar dit is flexibel en hangt af van de data uit de verschillende tabellen.

Ik heb het geprobeerd met pivottables en dan kom ik wel een heel eind, echter het combineren en weergeven zoals in het voorbeeld lukt niet. Ook met een harde cel verwijzing kom je een heel eind, echter dan kan ik de datum niet flexibel instellen.

Bekijk bijlage Tijdsprobleem.xlsx

Stop even wat representatieve testdata in je drie tabellen, en hoe daarmee de uitkomst moet worden. En maak er alvast tabellen van (Invoegen > Tabel).
Een deel van de oplssoing kan zijn dat je aan de drie tabellen rekenkolommen toevoegt die obv C2 en C3 filtercriteria bepalen. Die gebruik je in je draaitabel. Mss moet je ook mbv een macro de drie tabellen samenvoegen tot één tabel.

Update voorbeeld bestand

In de nieuwe bijlage heb ik wat willekeurige, doch representatieve (qua format), data in de verschillende tabellen gezet.

Doel blijft als volgt:

Start en einddatum op een centrale plaats invullen waarna in het tabblad "uitkomst" de data uit de verschillende lose tabellen wordt gecombineerd.

Ik heb even gechecked of VBA mogelijk is, en dat is mogelijk.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hoi Frans,

Allereerst exscuses voor de late reactie.

Bedankt voor je meedenken, leuke opzet, echter als ik het "datumfilter" op een andere datum instel loopt alles in en niet alleen de data welke binnen de filterparameters valt.

Grt. Jesper.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan