• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren uit ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lobanovski

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2011
Beste Experts,

Ik heb 2 bestanden. In het bronbestand wordt een steekproefcontrole geregistreerd. In het rapportagebestand worden de resultaten per team teruggekoppeld aan de teamleiders. In het Rapportagebestand heb ik een drop-down menu gemaakt met de namen van de medewerkers. Het is mijn bedoeling dat wanneer een medewerker in het rapportagebestand wordt geselecteerd, de rijen met de gecontroleerde dossiers van die medewerker uit het bronbestand in het rapportagebestand worden weergegeven.

Wie kan mij hier bij helpen?

Met .XLS voorbeeld bestandjes is het animo om je te helpen veel groter.
Dit voorkomt namelijk veel spraak verwarring.

Mits beide bestanden gelijk geopend werkt dit.

Ik hoop tenminste dat dit is wat je bedoelt

Bijlagen

Bedankt voor deze oplossing, maar dit is niet wat ik zoek. Het is de bedoeling dat ik in het rapportagebestand gegevens op kan vragen zonder het registratiebestand te hoeven openen.

dat de bestanden niet geopend hoeven te zijn, zie ik in de vraagstelling (#1) niet terug!!

Ter verduidelijking van de vraag:

- Het rapportage bestand moet in het registratiebestand kunnen zoeken, zonder dat deze geopend hoeft te worden
- In het bijgevoegde registratiebestand heb ik omwille van privacy en bestandsgrootte gegevens weggelaten. In het bestand waar wij mee werken worden ook dossiernummer, klantnaam, de eventueel gemaakte fout en de ernst hiervan geregistreerd
- Wat ik graag zou willen is dat ik in het rapportagebestand alle rijen uit het registratiebestand van de betreffende medewerker te zien krijg. Zo krijgen we een overzicht van de soort fouten die gemaakt worden.

zonder het registratiebestand te hoeven openen.
Het bestand zal toch een keer open moeten.

Je kunt toch ook niet een boek lezen als je hem dicht moet houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan