• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filteren uit vervolgkeuze lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronvoorhorst

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Ik ben een formulier aan het maken die simpel ingevuld moet kunnen worden. Nu heb ik een vervolgkeuzelijst gemaakt voor de namen van bedrijven om vervolgens de adresgegevens en het bijbehorende land van herkomst in verschillende cellen te plaatsen dmv verticaal.zoeken.

Weet iemand of er een mogelijk bestaat om namen te filteren uit een vervolgkeuzelijst als je het begin van de tekst typt dat dan automatisch het meest voor de hand liggende bedrijf eruit gefilterd word om te selecteren? en hoe je dit eventueel zou moeten doen?

Kijk eens in de Werkset Besturingselementen (zie Beeld/Werkbalken/...) naar de mogelijkheid van een 'keuzelijst met invoervak'. Ik denk dat je daar wel wat mee kunt.

Mvg :)

RoCompy87

bedankt voor je reactie,
Ik kan wel een keuzlijst met invoervak maken, maar hoe moet ik nu de lijst met gegevens koppelen aan de lijst. Ik begin me net te verdiepen in excel weet er dus nog niet zo veel vanaf.

Mvg

Als je met de rechtermuisknop op de lijst klikt en kiest voor 'Eigenschappen', dan zie je ergens ook de optie 'Listfillrange'. Hier kun je het bereik opgeven van de lijst met gegevens. Achter de optie 'Linkedcell' kun je desgewenst aangeven in welke cel de waarde moet komen te staan die de gebruiker uit de keuzelijst kiest.

Ik heb het weer geprobeert, maar ik snap niet wat ik verkeerd doe, Ik heb even een simpel voorbeeld gemaakt. Zou je hier even naar willen kijken? misschien kan jij zeggen wat ik verkeerd doe. ik kan namelijks niets typen in het vak terwijl ik wel een deel van een kolom een naam heb gegeven en dit (volgens mij) gelinkt heb aan de 'Listfillrange'. Ik heb ook een cel geselecteerd voor de 'linked cell' .

Bijlagen

Kan je het bestand zippen ?
Of gewoon als Excelbestand op Helpmij plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Wat is het probleem?

Je hebt daar toch een lijst van getallen in de combobox.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nu ik hem weer open doet hij het inderdaad wel ja.... Bedankt voor je medewerking.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan