Beste forumleden,
Ik dien op de basissheet (werkblad) de groepsverantwoordelijken te selecteren en de desbetreffende rijen te kopiëren naar hun eigen werkblad.
Via een opgenomen macro heb ik dit gedaan door de autofilter toe te passen en dit werkt (als mijn bestand uit 350 deelnemers gaat kopieer ik bv voor een groepsverantwoordelijke een 60 rijen enz enz).
Alleen is dit slechts van toepassing op de huidige maand doch wanneer de volgende maand er nieuwe deelnemers bijkomen klopt dit verhaaktje niet meer en ontbreken er medewerkers op de sheet van de groepsverantwoordelijken doordat de macro geseltecteerd heeft op de vorige maand en dus de rijen min of meer vast liggen
Nu heb ik wel al opgezocht dat dit kan opgelost worden door het volgende in de macro te zetten : Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
Het lukt mij echter niet om dit tot een goed eind te brengen.
Kunnen jullie mij verder helpen aub.
Alvast bedankt !!!!
Hier een kopie van de opgenomen macro
Ik dien op de basissheet (werkblad) de groepsverantwoordelijken te selecteren en de desbetreffende rijen te kopiëren naar hun eigen werkblad.
Via een opgenomen macro heb ik dit gedaan door de autofilter toe te passen en dit werkt (als mijn bestand uit 350 deelnemers gaat kopieer ik bv voor een groepsverantwoordelijke een 60 rijen enz enz).
Alleen is dit slechts van toepassing op de huidige maand doch wanneer de volgende maand er nieuwe deelnemers bijkomen klopt dit verhaaktje niet meer en ontbreken er medewerkers op de sheet van de groepsverantwoordelijken doordat de macro geseltecteerd heeft op de vorige maand en dus de rijen min of meer vast liggen
Nu heb ik wel al opgezocht dat dit kan opgelost worden door het volgende in de macro te zetten : Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
Het lukt mij echter niet om dit tot een goed eind te brengen.
Kunnen jullie mij verder helpen aub.
Alvast bedankt !!!!
Hier een kopie van de opgenomen macro
Code:
Sheets("werkblad").Select
ActiveSheet.Range("$AA$16:$AA$820").AutoFilter Field:=1, Criteria1:= _
"afwezig"
Range("B36:X1101").Select
Application.CutCopyMode = False
Selection.Copy
Sheets("afwezigheid").Select
ActiveSheet.Paste
Application.CutCopyMode = False
Selection.Cut Destination:=Range("B18:X311")
Range("B18:X311").Select
ActiveWindow.SmallScroll Down:=-18
Range("F9").Select
Sheets("werkblad").Select
ActiveSheet.Range("$AA$16:$AA$820").AutoFilter Field:=1, Criteria1:= _
"Collect"
Range("B45:X1074").Select
Selection.Copy
Sheets("Collect").Select
Range("B18").Select
ActiveSheet.Paste
ActiveWindow.SmallScroll Down:=-9