• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren van gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandito

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2012
Hallo Allemaal,

Ik heb net het forum rondgekeken en ik kwam iets heel moois tegen: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/726899-Database-aanmaken-in-Excel?highlight=database

Ten eerste mijn dank hiervoor.

Nu dacht ik dit te gaan gebruiken voor mijn probleem maar ik kwam twee probleempjes tegen.

Wanneer ik op weeknummer wil zoeken werkt dit niet. Ik heb het bereik al proberen aan te passen in de code maar tot dusver zonder succes.
Ook zoeken op datums werkt niet, zowel productiedatum als THT datum, en dit is toch wel het allerbelangrijkste voor mij. Ik heb al verschillende notaties geprobeerd maar telkens wanneer ik een datum invul komen er geen resultaten uit.

Iemand die weet wat ik moet veranderen?
Met vriendelijke groet,
Bandito

Bekijk bijlage Excell.xlsmBekijk bijlage Excell.xlsm

Hey,

Sorry maar ik zie dat ik niet duidelijk ben geweest.

Wanneer je in de grijze balk iets invoerd filtert hij automatisch.
Bijvoorbeeld wanneer je in de kolom EKO of GB, EKO invult krijg je automatisch alleen de EKO te zien.

Dit werkt dus nog niet bij datums en weeknummer en weet niet hoe dit komt..

Hopelijk heb ik het zo verduidelijkt.

Met vriendelijke groet,
Bandito

Hallo WHER,

Hartelijk bedankt voor het werkend maken van zoeken op weeknummer!

Alleen datums werkt nog niet, deed die het al wel in jouw versie of is dit jouw ook niet gelukt?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim rGewensteFilters As Range, rFilter As Range
Dim i As Integer, iKolom As Integer
Set rGewensteFilters = Range("B5:L5")                                               'dit zijn de cellen waarmee je bepaalde kolommen wil filteren
Set rFilter = Range("B7")                                                               'dit is de 1e cel van je gegevens, dus linksboven
If Not Intersect(Target, rGewensteFilters) Is Nothing Then 'heb je net iets veranderd in je gewenste filtervelden ? zoniet stop hier
    iKolom = rGewensteFilters.Columns.Count                                            'uit hoeveel velden bestaat je filter ?
    ActiveSheet.AutoFilterMode = False                                                   'even de ganse filter terug uit zetten
    With rFilter.CurrentRegion                                                              'dit is ons gegevensbereik
        For i = 1 To iKolom                                                                   'voor iedere kolom in je gegevens
            If Not IsEmpty(rFilter.Offset(-2, i - 1)) Then                                       'wil je iets filteren in deze kolom ?
                If IsNumeric(rFilter.Offset(-2, i - 1)) Then                                        'als het een getal is dan
                    .AutoFilter Field:=i, Criteria1:="=" & rFilter.Offset(-2, i - 1).Value 'filter op getal"
                ElseIf IsDate(rFilter.Offset(-2, i - 1)) Then
                    .AutoFilter Field:=i, Operator:=xlFilterValues, Criteria2:=Array(2, Format(rFilter.Offset(-2, i - 1).Value, "mm/dd/yyyy"))
                Else                                                                                'anders
                    .AutoFilter Field:=i, Criteria1:="=" & "*" & rFilter.Offset(-2, i - 1).Value & "*" 'filter op tekst
                End If
            End If
        Next
    End With
End If
End Sub

Bij mij werkt zowel de productiedatum als de THT datum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan