• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren VBA

• Onderwerp starter Onderwerp starter Imod
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Imod

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2003
Ik heb een bestand en daar filter ik gegevens uit een tab naar een andere tab maar dit bestand is zo groot dat dit uren duurt waarschijnlijk door formules.
Nu doe ik dit met formule voor elk woord in tabblad 3 zie voorbeeld.
De gegevens in blad 1 kunnen wel 1500 regels zijn.(dus heel veel formules in blad 3 - te veel voor snelle werking)
Ik wil de gegevens als op blad 2 invullen.
Geen draaitabel want ik wil de gegevens geheel zichtbaar op tabblad 2 hebben staan.
De kop in blauwe cel kan ik met formule wel in blad 2 neerzetten zodat daar naar gezocht en neergezet kan worden.
De zoek Worden in kolom "keuze" kan ook wel 50 verschillenden zijn.
Is dit in VBA zo te maken dat dit veel sneller gaat?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom 2 bladen gebruiken als het ook op 1 blad kan (zoals verwacht wordt van een excel gebruiker)

Bijlagen

Filteren

Emiels,
Bedankt voor de snelle reactie,
Bij mij slaat hij vast als ik sorteer op andere naam - bij filter komt er #NAAM? te staan - hij kan selectie kolom A niet vinden!
En kolom E en F hoeven er niet in te staan deze zijn samengevoegd in kolom B
En naast kolom datum graag 2 kolommen vrij laten - hier zet in nog totalen in(dit kan in de code worksheet denk ik - cel I1)
Ik denk dat dit goed gaat werken per keuze naam maar...
Op elke gesorteerde naam wil ik met de totalen gegevens per maand en totaal per jaar een totaal overzicht maken en dat kan nu niet omdat er maar 1 naam totalen uit komt.
Dus ik denk dat er een totaal optelling per naam moet komen om er een totaal overzicht van te maken.

Laatst bewerkt:
Geen draaitabel want ik wil de gegevens geheel zichtbaar op tabblad 2 hebben staan.

aangezien de een niet waar blijkt te zijn ga ik ervan uit dat het ander ook niet waar is.

de filter was gemaakt met 365, blijkbaar heb je die niet. hier is hij gewoon ingevuld.

Bijlagen

Filteren

Emiels,
Bedankt voor de reactie,
Ik heb inderdaad een oudere versie van Excel - het filter werkt nu goed en snel,
Ik had in de 1e vraag wel gevraag om - "Geen draaitabel want ik wil de gegevens geheel zichtbaar op tabblad 2 hebben staan"
Ik kan nu nog geen totaal overzicht maken van alle gekozen onderwerpen.
Met een draai tabel heb je maar een totaal van 1 keuze in zicht - mijn doel is om een geheel totaal overzicht te maken van alle woorden in de kolom A.
Is het mogelijk om het zo te maken dat het als blad 2 er uitziet - dus alle filters permanent in beeld?

filteren

Emiels,
Perfect - het werkt zoals ik bedoelde
Bedankt voor de snelle reactie,
1 vraag nog - zou je in het groen per regel uitleg kunnen geven van de code blad 3 wat deze precies doet?
Dan kan ik hem nog iets aanpassen en later misschien bij een ander probleem toepassen.

Emiels,
Bedankt voor de snelle reactie en voor de goede werking en uitleg.:thumb::d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan