Beste helpers,
Ik heb een bestand met drie tabbladen (maakt deel uit van een nog groter bestand).
Op blad "lijst" worden gegevens ingevuld.
Door middel van de ingevulde postcode wordt een nummer toegekend per provincie.
Op het tweede blad kan je dan een provincie aanklikken.
Dan wordt op het derde blad alle projecten uit die provincie weergegeven.
Het werkt perfect, alleen als ik de formules doortrek (van blad Per provincie) tot bv rij 2000 dan neemt de berekening toch wel wat tijd in beslag.
Graag zou ik de formules vervangen door een VBA code, in de hoop dat deze vlugger gaat, als deze niet vlugger gaat, geen probleem, maar dan gaat hij ook niet altijd de cellen gaan herberekenen, wat ook een voordeel is.
De formule heb ik van het net geplukt(en aangepast), net zoals alle VBA codes voor de macro's (ben een echte leek in VBA).
Bestand zit in bijlage.Bekijk bijlage Kasten.rar
Ik heb een bestand met drie tabbladen (maakt deel uit van een nog groter bestand).
Op blad "lijst" worden gegevens ingevuld.
Door middel van de ingevulde postcode wordt een nummer toegekend per provincie.
Op het tweede blad kan je dan een provincie aanklikken.
Dan wordt op het derde blad alle projecten uit die provincie weergegeven.
Het werkt perfect, alleen als ik de formules doortrek (van blad Per provincie) tot bv rij 2000 dan neemt de berekening toch wel wat tijd in beslag.
Graag zou ik de formules vervangen door een VBA code, in de hoop dat deze vlugger gaat, als deze niet vlugger gaat, geen probleem, maar dan gaat hij ook niet altijd de cellen gaan herberekenen, wat ook een voordeel is.
De formule heb ik van het net geplukt(en aangepast), net zoals alle VBA codes voor de macro's (ben een echte leek in VBA).
Bestand zit in bijlage.Bekijk bijlage Kasten.rar