• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

daveke

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2001
Hoi,

Ik heb een tabel met een paar honderd rijen.
Nu wil ik de rijen die twee maal voorkomen er uit halen (beiden). En rijen die slechts een maal voorkomen ook.
De rijen moeten identiek zijn. Dus als 1 veld verschilt moeten ze blijven staan.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk was.
Alvast bedankt

Groetjes

mmm je wil rijeen die tweemaal voorkomen verwijderen, maar óók de rijen die eenmaal voorkomen... dan blijft er toch niks ove? of snap ik iets niet....

Geplaatst door Heinikken
mmm je wil rijeen die tweemaal voorkomen verwijderen, maar óók de rijen die eenmaal voorkomen... dan blijft er toch niks ove? of snap ik iets niet....

Haha ik begrijp er ook niet veel van :D

Wat bedoel je met deze vraag (ff iets duidelijker ;))

Uit een lijst enkel de unieke records halen kan via Data/Filter/Uitgebreid filter.

De dubbele records markeren staat in deze thread uitgelegd.

Ik heb een tabel met records.
Meestal zijn twee opeenvolgende records identiek.
Maar soms gebeurd het dat er één veld verschillend is.
De identieke moeten er uitgefilterd worden.
En bij diegene waar verschillen zitten ten opzichte van de volgende moet het veld waar het verschil zit gemarkeerd worden (bijvoorbeeld rode achtergrond)

Dus de vergelijking is als volgt: rij 1 met rij2, rij3 met rij4, rij5 met rij6 , enz...
Zo ik hoop dat dit duidelijk genoeg was.

Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan