Filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelle09

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2009
Hallo,

ik ben bezig met access en stuit op twee problemen.
Ten eerste:
Ik heb bijvoorbeeld het formulier klanten. Hierbij heb ik een childform klantcontacten. Dit childformulier is via een button te bereiken en word gefilterd met het KlantID. Dit was gemakkelijk te doen via de wizard. Nu wil ik hiernaast nog twee andere buttons. één met de verkopen per klant (heb hier een query van). en één met afroepen per klant (ook een query). Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik op deze buttons voor de queries een filter krijg.

Ten tweede:
Heb ik een form verkoop. Hierbij kan je een leverancier kiezen. Vervolgens kan je in het subform verkoopregels artikelen selecteren. Ik wil graag dat als ik "Leverancier A" selecteer in het formulier, dat ik in de verkoopregels alleen maar de artikelen die van "Leverancier A" zijn kan selecteren. Dit krijg ik helaas ook niet voor elkaar.

bijgaand mijn database. Iemand die mij kan helpen?

Bijlagen

Klantcontacten
Tabel en formulier Klantcontacten klopte niet helemaal:
Volgens mij kan de relatie tussen klanten klantcontacten_1 weg, is al gekoppeld tussen klanten en klantcontacten.
KlantID is in klanten een nummer (1 en 3) en in klantcontacten een omschrijving (klant of koper)...

Ik heb het klantID (1 of 3) teruggezet in klantcontacten en voila daar zijn de specifieke klantcontacten voor de gezochte klanten.

Verkopen per klant & Afroepen per klant:
Query Verkopen per klant (& Afroepen per klant) aangepast: Criteria: Forms!Klanten!KlantID
Viola verkopen en afroepen per klantid.

Form Verkoop:
In het formulier Verkoop kan ik geen leverancier selecteren er staan wel 2 knoppen...
Het gaat waarschijnlijk om contracten. Ik moet hier nog even wat langer naar kijken.

Wat andere probleempjes:
- In klantcontacten formulier is veld geboren niet gekoppeld met geldig besturingselement.
- klanten formulier zijn stad en land niet gekoppeld aan geldig besturingselement. Stad is volgens mij PlaatsID ipv stad in jouw tabel klanten.
- leveranciers formulier zijn stad en land niet gekoppeld aan geldig besturingselement. Wederom plaatsID dan in tabel leveranciers.

Ik kom hier nog op terug als Octafish me niet voor is?!? :)

Side note: volgende keer ook even comprimeren voor het uploaden. Past het ook in 1 rar! ;)

Bijlagen

Deze is voor jou, Greenery! ;)
Ik heb er wel een blik op geworpen, maar zie inderdaad ook nog een hoop problemen, die je eerst kwijt moet voordat je dit werkend gaat krijgen.
Het probleem met de artikelen komt doordat je daar een keuzelijst hebt gemaakt puur op basis van de tabel Artikelen. Dan laat de keuzelijst uiteraard ook alle artikelen zien. Je zult dus op die keuzelijst dus ook de tabel Leverancier moeten hangen, om het LeverancierID te kunnen filteren op basis van de leverancierkeuze uit het hoofdformulier.
Nu heb je het probleem, dat je een keuzelijst niet kunt bijwerken als er een doorlopend formulier achter hangt.... Of, in jouw geval, een gegevensbladweergave. Dus dat is (denk ik) alleen op te lossen door een enkelvoudig formulier.

Ik kijk, nog steeds met vage blik, ook nog wel even verder...

Michel

Greenery en Octafish, ten eerste hartelijk bedankt voor jullie reacties! Ik heb nu voor bijna elk formulier een knop met de juiste filter. Ook heb ik de andere probleempjes opgelost.

Het grootste probleem zit hem voor mij nog in het formulier contract (en niet verkoop inderdaad) Ten eerste heb ik twee knoppen: Balans en afroepen. Ik heb geprobeert om op dezelfde manier een filter in te bouwen zodat je alleen de balans en de afroepen van de producten op dat contract ziet, maar krijg dit niet voor elkaar.

Wat betreft het kunnen selecteren van de juiste producten in de contractregels kom ik zelf ook niet verder. Momenteel is het niet zo'n probleem met twee producten, maar straks gaat het om veel meer.

in ieder geval bedankt!!! en mochten jullie een oplossing hebben voor mijn contract formulier dan hoor ik het graag!

mvg
Jelle

Als ik weer een beetje scherp kan zien, zal ik er wat dieper induiken...

Michel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan