• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

willi1

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2009
Berichten
17
In een lange rij wil ik de cellen met dezelfde waardes aanpassen, zodat het allemaal
unieke waardes worden.

Is er een formule of een andere manier om de cellen met dezelfde waardes er uit te filteren??
 
Gebruik een hulpkolom. Plaats hierin een 1. Voer met de rechtermuisknop de cel door naar beneden. Als je de muis los laat kies je voor reeks doorvoeren.
Als in cel A1 de waarde test staat en in cel B1 het cijfer 1, dan kun je met nog een hulpformule in bijvoorbeeld C1 alle waarden uniek maken door de volgende formule =A1&B1
 
Laatst bewerkt:
Gebruik een hulpkolom. Plaats hierin een 1. Voer met de rechtermuisknop de cel door naar beneden. Als je de muis los laat kies je voor reeks doorvoeren.
Als in cel A1 de waarde test staat en in cel B1 het cijfer 1, dan kun je met nog een hulpformule in bijvoorbeeld C1 alle waarden uniek maken door de volgende formule =A1&B1

Oke dit werkt,maar is nog niet helemaal wat ik zoek
Is er ook een ander manier, omdat ik cellen met dezelfde waarden naar eigen inzicht wil veranderen
 
Dan kan je het beste gewoon een filter boven de te filteren gegevens zetten. Selecteer het bereik waarover je de filter wilt plaatsen en de bovenste cellen dan een filterknop krijgen. Dan kan je op de automatisch aangemaakte filterknop naar de waardes zoeken die je wilt veranderen. Klik deze aan en je krijgt daarna alle waarde te zien die overeenkomen met je zoekfunctie. Dit lijkt mij het meest handig als je naar eigen inzicht de waardes wilt aanpassen.
De filter functie kan in office 2007 vinden onder gegevens en bij 2003 dacht ik bij vensters, maar hij staat daar in ieder geval in de menu balk.

Succes
 
Laatst bewerkt:
in 2003 is dit:

data => filter => autofilter (of uitgebreide filter).

in jouw geval werkt kan dit gewoon met de autofilter.

met vriendelijke groeten,

Oeldere
 
@ krooked rider, Oeldere:

In een lange rij wil ik de cellen met dezelfde waardes aanpassen, zodat het allemaal unieke waardes worden.

Een Autofilter werk met kolommen, niet met rijen (tenzij het hier gaat om een eigen definitie van de vraagsteller :p).
 
hmm das scherp :p. Dan kan je denk ik het beste de rij selecteren en dan via de zoekfunctie( ctrl-f ) je waarde gaan zoeken. Om echt alleen de waarde te vinden die je zoekt kan je het beste bij options --> match entire cell contents (overeenkomst met gehele celinhoud (ofzo)) aanklikken. Dan op zoeken drukken en je vind dan alle waarde die je wilt aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan