• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Docecomo

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2017
Beste gebruikers van het forum,
Graag wil ik jullie een vraag voorleggen - in de bijlage heb ik een bestand toegevoegd, waarmee ik hoop duidelijk te maken wat ik bedoel.
In het werkblad Algemeen heb ik wat een unieke combinatie gegeven (sleutel), terwijl in kolom B een ordeningscode staat, 1, 2 of 3.
In het werkblad output heb ik een formule opgenomen, waarbij ik een filter heb gezet op alle 'sleutels' die als ordeningscode 1 hebben.
Ik zou willen weten of het mogelijk is deze filter uit te breiden, waarmee ik niet alleen 1 filter, maar ook 2.
Ik heb de formule al aangevuld met =als(en(etc.), maar dit blijkt dit niet te werken; wellicht omdat het een matrixformule is.
Ik hoop dat het mogelijk is deze bewerking met een formule op te lossen; VBA zal vast een optie zijn, maar ik beheers dit onvoldoende.

Bijlagen

Bedankt voor jullie reacties,
Ik ben mij bewust van de optie van Filteren, graag zou ik willen weten of het mogelijk is met een formule?

Misschien moet je in jouw versie in de matrix {1;2} een backslash gebruiken; zo dus {1\2}.
Versie afhankelijk.

Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Algemeen!$A$5:$A$10;KLEINSTE(ALS(Algemeen!$B$5:$B$10=[COLOR=#ff0000]{1;2}[/COLOR];RIJ(A$1:A$6));RIJ(A1)));"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan