filtering in access 2003

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sanja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sanja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Goededag!

ik heb het programma access 2003 en wil graag net als bij excel een autofiltering aanbrengen in de eerste kolommen, zodat ik hierin zelf een selectie kan maken.

In access 2010 kan dit op de zelfde manier als in excel.

Kan iemand mij helpen om dit ook in access 2003 voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt!

Groet,

Sanja

Zo makkelijk als in Excel (of 2007/2010) gaat het jammer genoeg niet in Acces 2003. Je zult daarvoor het e.e.a. moeten bouwen/programmeren.
Hier in ieder geval een voorbeeldje dat bij een eerdere draad over dit onderwerp is gebruikt.

Bijlagen

Bedankt voor je antwoord, echter ben ik niet heel erg handig met dit programma en weet ik niet hoe ik dit precies moet bouwen.

Kan je me dit stapsgewijs uitleggen?

Alvast bedankt!

Groet,

Sanja

Oei... De vraag is simpel gesteld, maar het antwoord is wat lastiger :)
Om een beetje te zien wat er allemaal gebeurt, moet je naar het Ontwerpscherm van het formulier. Bekijk daar eens de Eigenschappen van de blauwe tekstvakken, en de groene keuzelijsten. Dan zie je bij de keuzelijsten een formule staan bij de optie <Na bijwerken> op het tabblad <Gebeurtenis>. Bij de Tekstvakken staat een gebeurtenis bij de optie <Bij wijzigen>. Als je bij één van de opties Bijwerken of Wijzigen op de knop met de 3 puntjes klikt, kun je naar de <Gebeurtenisprocedure> gaan om te zien wat er allemaal gebeurt.
Waarschijnlijk ga je enigszins schrikken, vrees ik ;) Maar kijk eens rustig naar de code, en kijk eerst of je snapt wat er allemaal gebeurt.
Om dit na te maken, is voor een beginner een hele klus, en het uitleggen van de hele procedure is denk ik ook niet heel erg zinvol. Mocht je zoiets in je eigen database willen hebben, dan is het een simpeler als we een (al dan niet vereenvoudigde) opzetje in je eigen database zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan